جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > مصرف برق در شیراز رکورد زد/رشد ۱۰.۵ درصدی

مدیرعامل توزیع برق شیراز مطرح کرد:

مصرف برق در شیراز رکورد زد/رشد ۱۰.۵ درصدی

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت: برای چندمین بار متوالی طی هفته‌های اخیر رکورد مصرف برق در شیراز شکسته شد و به ۱۶۹۰ مگاوات رسید.

محمدرضا سلاحی گفت: براساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی در چند روز اخیر با استمرار موج گرما به خصوص در جنوب کشور، شاهد افزایش محسوس دمای هوا و ثبت گرمترین روزهای امسال بودیم و به همین دلیل مصرف برق هم رکورد زد.

سلاحی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته در محدوده عملکرد شرکت ۱۵۲۹ مگاوات ثبت شده بود، گفت: این میزان روز یکشنبه هجدهم تیر به عدد ۱۶۹۰ مگاوات رسید که نسبت به روز مشابه سال گذشته، ۱۶۱ مگاوات افزایش داشته است.

او با بیان اینکه علیرغم افزایش محسوس دما در شیراز که منجر به بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده است، تامین برق مطمئن و پایدار تداوم دارد، گفت: این مهم با تلاش همه همکاران در صنعت برق و البته همراهی شهروندان و مشترکان بخش‌های مختلف، مقدور شده است.

سلاحی با بیان اینکه مشترکان بخش‌های مختلف با عمل به مسئولیت اجتماعی خود، نقش بسیار اثرگذاری در پایداری شبکه و تامین برق پایدار ایفا می‌کنند، گفت: از همه مشترکان درخواست داریم که با پیوستن به پویش "با انرژی" و کاهش ١٥ درصدی مصرف برق، ضمن کاستن از مبلغ قبوض خود و بهره‌مندی از جوایز ارزنده، در تداوم تامین برق مطمئن و پایدار، خدمتگزاران صنعت برق را یاری دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: عموم مشترکان در این شرایط با عمل به راهکارهایی ساده نظیر تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می‌توانند در تامین برق پایدار کشور مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب