جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) چرا نیروی هوایی ایالات متحده F-۲۲ Raptor را به Northrop YF-۲۳ ترجیح داد؟

(تصاویر) چرا نیروی هوایی ایالات متحده F-۲۲ Raptor را به Northrop YF-۲۳ ترجیح داد؟

در عوض، YF-۲۲ ساخت لاکهید (که اکنون به نام F-۲۲ Raptor شناخته می‌شود) برنده این برنامه شد. اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه لاکهید توانست نورثروپ را برای قرارداد جنگنده تاکتیکال پیشرفته جدید نیروی هوایی ایالات متحده شکست داده و چاک ییگر و دیگران را ناامید کند.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، ژنرال چاک ییگر (از خلبانان و قهرمانان نیروی هوایی ایالات متحده که رکورد سریع‌ترین پرواز را به نام خود ثبت کرده است) در تبلیغات تلویزیونی نمونه اولیه جنگنده تاکتیکال پیشرفته YF-۲۳ “Advanced Tactical Fighter” (ATF) ساخت نورثروپ حضور یافت.

به گزارش روزیاتو، در آن زمان، تصور بسیاری بر این بود که وقتی چهره‌ای محبوب و شناخته شده مانند ییگر از YF-۲۳ دفاع می‌کند، می‌توان اطمینان داشت که این طرح برنده برنامه وزارت دفاع ایالات متحده برای جت جنگنده نسل پنجم آینده خواهد بود. اما اینطور نبود.

سرنوشت YF-۲۳: توسط ژاپن احیا شد؟ آن‌ها الان کجا هستند؟

جای تعجب نیست که تا به امروز، بسیاری از کارشناسان هوانوردی نظامی که YF-۲۳ را به YF-۲۲ ترجیح می‌دادند، هنوز در تعجب هستند که این جنگنده چه می‌توانست باشد. خب، برخی از خبرنگاران هوانوردی احتمال داده اند که نیروی دفاع هوایی ژاپن ممکن است این پروژه را احیا کند، اگرچه در حال حاضر این بیشتر حدس و گمان است.

اگر کسی در مورد سرنوشت بدنه اصلی YF-۲۳ از ما سوال داشته باشد، خبر خوب این است که هر دو هواپیما برای آیندگان حفظ شده اند:

YF-۲۳A PAV-۱ در آشیانه تحقیق و توسعه موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه رایت-پترسون در اوهایو

YF-۲۳A PAV-۲ در موزه پرواز غربی در سالن زامپرینی فرودگاه تورانس در تورانس، کالیفرنیا

منبع: fararu-751834

برچسب ها
نسخه اصل مطلب