جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) شیوع بیماری‌های پوستی بین کودکان در غزه

(ویدئو) شیوع بیماری‌های پوستی بین کودکان در غزه

گسترش بیماری‌های پوستی بین کودکان فلسطینی در نوار غزه و فقدان امکانات درمانی، مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

 

فرارو- خبرگزاری فرانسه تصاویری از کودکان مبتلا به بیماری‌های پوستی و آثار آن روی بدن آن‌ها پخش کرد.

به گزارش فرارو، یک پزشک فلسطینی در این باره گفت: حشره عجیبی است، مثل عقرب است. موارد بیماری‌های پوستی بخصوص مبتلایان به گال افزایش پیدا کرده است و بیماری آبله نیز بخصوص با توجه به گرمای شدید هوا و فقدان آب سالم شیوع پیدا کرده است. این اوضاع تاثیر زیادی بخصوص روی کودکان دارد.

وی افزود: امروز با تعدادی از همکاران داوطلب از یک خیمه آموزشی که ۱۵۰ دانش آموز در آن بود دیدن کردیم و ۱۴ مورد مبتلا به گال را شناسایی کردیم. آمار بسیار بالایی است. آن‌ها را از بقیه جدا کردیم تا درمان مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. همچنین تعداد مبتلایان به هپاتیت در حال افزایش است. مهمترین عامل این بیماری‌ها فقدان آب سالم و سیستم آب و فاضلاب است.

یک معلم مدرسه نیز گفت: با توجه به فقدان دارو و نبود آب سالم و وخامت اوضاع اقتصادی و گرمای شدید هوا، بیماری‌های گوناگونی بین کودکان شیوع پیدا می‌کند. برخی از کودکانی که اینجا هستند به بیماری‌های پوستی مبتلا شده اند. امروز آن‌ها را معاینه کردند. متاسفانه برخی از آن‌ها بیماری‌های پوستی داشتند.

یک شهروند فلسطینی نیز گفت: زمینی که ما روی آن می‌خوابیم ماسه‌ای است. نه آب سالم داریم و نه مواد شوینده و بهداشتی. هیچگونه موادی مثل صابون و... نداریم. مواد ضدعفونی کننده نداریم. اصلا امکانات درمانی نداریم.

منبع: fararu-751776

برچسب ها
نسخه اصل مطلب