جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > یک فناوری جدید برای پهپاد‌های تهاجمی و بی‌اثر کردن اقدامات جنگ الکترونیک

یک فناوری جدید برای پهپاد‌های تهاجمی و بی‌اثر کردن اقدامات جنگ الکترونیک

اسکاینود اس امکان پرواز کاملاً خودمختار را برای پهپاد فراهم می‌کند. این به پهپاد اجازه بی‌اثر کردن اقدامات جنگ الکترونیک و رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده خود با دقت بسیار بالا را می‌دهد.

یک شرکت آمریکایی سوئیسی از فناوری جدیدی رونمایی کرده است که به پهپاد‌ها اجازه می‌دهد اقدامات متقابل جنگ الکترونیک مانند جمینگ را دور بزنند.

غلبه بر جمینگ با استفاده از اسکاینود اس

به گزارش عصرایران، شرکت اوتریون (Auterion) کیت اسکاینود اس (Skynode S) را معرفی کرده است. این‌یک فناوری پهپادی جدید و تغییردهنده بازی است که امکان عبور از اقدامات متقابل جنگ الکترونیک و دفاع در برابر خطرات را فراهم می‌کند.

اسکاینود اس امکان پرواز کاملاً خودمختار را برای پهپاد فراهم می‌کند. این به پهپاد اجازه می‌دهد تا با دقت قابل‌توجهی به اهداف از پیش تعیین‌شده خود رسیده و آن‌ها را نابود کند.

افزون بر این، اسکاینود اس دارای یک اپلیکیشن هدف‌گیری سازگار با کامپیوتر‌های معمولی است که آن را به‌عنوان یک برگ برنده هم برای بخش‌های دفاعی و هم تجاری تبدیل می‌کند.

اسکاینود اس که توسط دولت‌ها و شرکای صنعتی در آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین توسعه یافته است، صد‌ها پرواز آزمایشی و تعامل موفق در خط مقدم در اواکراین داشته است.

امکان پرواز پهپاد با دقت بالا در فواصل طولانی

امکان استفاده دوگانه از اسکاینود اس به اپراتور‌های غیرنظامی نیز اجازه می‌دهد تا پهپاد‌های کوچک و کم‌هزینه را به‌عنوان نمونه در فضای محدود هوایی یا فضای داخلی به کار بگیرند و طیف کاملی از دوربین‌ها، ارتباطات رادیویی و اپلیکیشن‌های آنبورد را در این پلتفرم ادغام کنند.

این فناوری امکان استفاده از سامانه‌های بدون سرنشین که با کمک هوش مصنوعی و برنامه‌های دید کامپیوتری کار می‌کنند در اندازه‌ای را می‌دهد که تأثیری راهبردی داشته باشد.

کیت اسکاینود اس همچنین به پهپاد اجازه می‌دهد در مواقعی که سیگنال جی‌پی‌اس ضعیف، مختل یا در دسترس نیست با دقت بالا در فواصل طولانی پرواز کنند.

منبع: fararu-750289

برچسب ها
نسخه اصل مطلب