جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > هشدارهاي پليسي در خصوص کلاهبرداري را جدي بگيريم 

هشدارهاي پليسي در خصوص کلاهبرداري را جدي بگيريم 

شهروندان محترم هشدارهاي پليسي در خصوص کلاهبرداري را به صورت جدي مدنظر قرار دهند.

 شيوه و شگرد هاي کلاهبرداري: 
-  هنگام دريافت پيامک هاي تبليغاتي و فريب دهنده تحت مضمون که شما "برنده جايزه همراه اول و يا ايرانسل و سفر به عتبات عاليات " شده ايد، به باجه هاي عابر بانک مراجعه ننماييد. 
-کلاهبرداران پس از فريب سوژه هاي خود و کشاندن آنها به باجه عابر بانک، باهدايت تلفني فرد تماس گيرنده اقدامات بانكي انجام و از اين طريق موجودي حساب مخاطب به حساب هاي غير، انتقال و اقدام به کلاهبرداري مي نمايند. 
-کلاهبرداري از طريق فروش مجازي لوازم خانگي و ارسال يک کالا با ارزش ريالي پايين براي مخاطب؛ با اين شگرد اعتماد مخاطب را جلب و پس از مدتي مجددا ارسال پيامک براي مخاطب دال بر برنده شدن در قرعه کشي خودرو، با اين ترفند وجه بالايي تحت تحويل و حمل و انتقال خودرو از وي کلاهبرداري مي نمايد. 
-کلاهبرداري تحت سرمايه گزاري، امروزه افرادي با هويتي نامعلوم و يا اسامي مستعار تحت عنوان شرکت هاي سرمايه گذاري با تبليغات گسترده در فضاي مجازي، شبکه هاي اجتماعي و يا تبليغات چهره به چهره با دادن قول سودهاي نجومي و تضميني اقدام به کلاهبرداري از شهروندان به ويژه افراد ناآگاه و ساده لوح مي نمايند. 
- فعاليت اينگونه شرکت ها به هيج وجه شفاف نبوده و هيچ گونه توضيحي نيز به سرمايه گذاران خود (افراد جذب شده) نمي دهند، اين شرکت ها فاقد مکان خاصي بوده و يا آدرس هاي اعلامي براي تبليغات خود در شبکه هاي اجتماعي کاملا واهي بوده و صحت ندارند

برچسب ها
نسخه اصل مطلب