جستجو
رویداد ایران > خبرها > ماسک با "پارچه معمولی" در برابر کرونا کارایی دارد؟

ماسک با "پارچه معمولی" در برابر کرونا کارایی دارد؟

ماسک با "پارچه معمولی" در برابر کرونا کارایی دارد؟
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک تولید شده با پارچه های معمولی کارایی لازم را در برابر ویروس کرونا ندارد و پارچه ماسک حتما باید استاندارد باشد.
دکتر محمدمهدی گویا ، با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در مراکز درمانی و نیز محیط های بسته و شلوغ گفت: ماسک برای خانه و خیابان نیست و افراد تنها باید در محیط های بسته و نیز محیط‌های شلوغ و پرتجمع از ماسک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تولید ماسک باید بصورت استاندارد باشد، گفت: در بحث تولید و تهیه ماسک، نکته مهم بحث پارچه آن است که باید استاندارد باشد و پارچه های استاندارد ماسک هم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده است.
گویا تصریح کرد: استفاده از هرنوع ماسک احتمال ابتلا به عفونت های تنفسی را کاهش می‌دهد، اما هر نوع ماسکی در برابر ویروس کرونا کارایی ندارد و باید حتما پارچه آن از نوع استاندارد باشد.
این مسئول افزود: ماسک هایی که با پارچه های معمولی تولید می شوند کارایی در برابر ویروس کرونا ندارند و باید از پارچه های استاندارد برای تولید ماسک استفاده شود.
گویا استفاده از دستکش را هم در برابر ویروس کرونا فاقد کارایی لازم دانست و افزود: توصیه و ترجیح ما شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب