جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > 8 فیلم شاهکار کره‌ای که شما را به اعماق «سیاست» می‌برند

8 فیلم شاهکار کره‌ای که شما را به اعماق «سیاست» می‌برند

شاید خیلی‌ها صنعت سرگرمی کره را با عشق و کمدی و فانتزی بشناسند اما فیلم‌های کره‌ای فقط عاشقانه یا فانتزی نیستند؛ در واقع برخی از بهترین آثار سینمای کره در دهه‌های اخیر فیلم‌هایی با موضوعات جدی اجتماعی و سیاسی بوده‌اند.

فرادید| داستان‌هایی درباره رویدادهای سیاسی که بسیاری از آن‌ها از حوادث واقعی در تاریخ مدرن کره الهام گرفته شده‌اند، اغلب اوقات جزء آثار پرفروش سینمای کره بوده‌اند. این داستان‌ها گستره‌ای از تاریخ نسبتاً کوتاه کره جنوبی را پوشش می‌دهند و علاوه بر شخصیت‌هایی که در راهروهای قدرت قدم می‌زنند، شهروندانی را به تصویر می‌کشند که زندگی‌شان به شدت تحت تاثیر جریان‌های سیاسی دورانشان قرار گرفته است.

به گزارش فرادید؛ در اینجا فهرستی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سیاسی سینمای کره در دو دهۀ اخیر را ملاحظه می‌کنید.

1. راننده تاکسی (A Taxi Driver) 2017

سونگ کانگهو در فیلم «وکیل» (2013) نیز نقش اصلی را ایفا می‌کرد؛ داستانی دیگر که از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است. او نقش سونگ ووسوک را بازی می‌کند؛ شخصیتی که از زندگی رئیس جمهور پیشین کره یعنی رو موهیون الهام گرفته شده است. ووسوک وکیلی است که از یک خانواده از طبقات فرودست برخاسته و در دهه 1980 در بوسان به وکالت می‌پردازد. او کسب و کار خوبی برای خود ایجاد کرده و از موفقیت نسبی برخوردار است، اما زمانی که پسر صاحب رستوران مورد علاقه‌اش توسط نیروهای امنیتی ربوده و به عنوان مخالف سیاسی شکنجه می‌شود، او تصمیم می‌گیرد با به خطر انداختن شغل و زندگی‌اش از آن جوان دفاع کند. «وکیل» اولین فیلم کارگردان یانگ ووسوک بود و در اواخر سال 2013 به طور غافلگیرانه‌ای موفق شد به دومین فیلم پرفروش سال تبدیل شود.

3. مردان نفوذی (Inside Men) 2015

پیش از «راننده تاکسی»، شورش گوانگجو در ماه می 1980 موضوع یک فیلم پرفروش دیگر نیز بود؛ فیلم «18 مه». این فیلم به کارگردانی کیم جی هون داستان شخصیت‌های مختلفی را روایت می‌کند که زندگی‌شان تحت تاثیر اعتراضات گوانگجو قرار گرفته است. فیلم داستان‌های متقاطع آنها را در طول آن وقایع تراژیک به تصویر می‌کشد. این درام که در تابستان 2007 منتشر شد و با بازیگرانی چون آن سونگ کی، کیم سانگ کیونگ و لی جونگی همراه بود، به دومین فیلم موفق سال کره تبدیل شد و نامزد هشت جایزه در جوایز فیلم آبی اژدها شد.

5. وقتی که آن روز فرا برسد (When the Day Comes) 2017

درام «پادشاه» (2017) به کارگردانی هان جه ریم داستان صعود و سقوط یک دادستان بلندپرواز به نام پارک تائه سو (با بازی جو این سونگ) را روایت می‌کند. جو نقش پارک تائه سو را بازی می‌کند که از اصل و نسبی فرودست برخاسته و دادستان و به تدریج یاد می‌گیرد که چگونه از قانون اساسی به نفع خود استفاده کند. داستان حول محور انتخابات ریاست جمهوری کره که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود ساخته شده است و نشان می‌دهد چگونه دادستان‌های فاسد می‌توانند از این انتخابات‌های داغ و تغییرات سیاسی کره سود ببرند یا زیان کنند.

7. مردی که کنار ایستاده (The Man Standing Next) 2020

این فیلم بر اساس روایت‌های واقعی از رابطه کاری بین کیم دائه-جونگ (هشتمین رئیس‌جمهور کره جنوبی) و استراتژیست سیاسی او، اوم چانگ-روک ساخته شده است. شخصیت اصلی این فیلم سئو چانگ-ده است؛ یک استراتژیست فوق‌العاده باهوش و تیزبین سیاسی است که می‌تواند هرکسی را در دنیای سیاست به یک چهرۀ موفق تبدیل کند. ماجرای اصلی فیلم از جایی آغاز می‌شود که کیم وون-بئوم، سیاستمداری که به دنبال رسیدن به کرسی ریاست جمهوری و اصلاح وضع کشور است، سئو چانگ-ده را به کمپین انتخاباتی خود دعوت می‌کند.

منبع: faradeed-194567

برچسب ها
نسخه اصل مطلب