به گزارش اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود تورم کالاها و خدمات را برای خرداد ماه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد. بر اساس این آمار تورم ماهانه و نقطه‌ای کالاهای خوراکی نسبت به اردیبهشت ماه افزایشی بوده است. از سوی دیگر تورم ماهانه کالاهای غیرخوراکی نسبت به اردیبهشت ماه کاهش را تجربه کرده است.

از سوی دیگر این آمار نشان می‌دهد تورم سالانه کالاهای خوراکی و غیرخوراکی با کاهش نسبت به اردیبهشت ماه همراه بوده که انتظار می‌رود این روند برای کالاهای خوراکی ادامه پیدا نکند.

تورم کالاهای غیرخوراکی همچنان کاهشی

بررسی تورم کالاهای غیرخوراکی در خرداد ماه امسال نشان می‌دهد تورم این کالاها در هر سه تورم ماهانه ، سالانه و نقطه به نقطه نسبت به اردیبهشت کاهشی بوده است.

تورم ماهانه این کالاها در اردیبهشت ماه معادل ۳.۳ درصد بوده که با کاهش به ۲.۱ درصد در خردادماه رسیده است. تورم نقطه به نقطه نیز در اردیبهشت ماه نرخ ۳۵.۵ درصد را تجربه کرده که این نرخ در خردادماه به ۳۵.۳ درصد رسیده است.

بررسی تورم سالانه کالاهای غیرخوراکی نیز حاکی از آن است که تورم سالانه در خرداد ماه سال جاری به ۳۸.۲ درصد رسیده که نسبت به اردیبهشت ماه کاه ۰.۶ واحد درصدی داشته است.