جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ادعای جدید رئیس بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی

ادعای جدید رئیس بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی

رئیس بانک مرکزی آمار و ارقامی جدید درباره نرخ رشد اقتصادی ایران مطرح و اعلام کرد: «براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳متعلق به ایران بوده است.»

به گزارش شبکه شرق، رئیس بانک مرکزی مدعی روند افزایشی نرخ رشد اقتصادی ایران شد و گفت: «نرخ رشد اقتصادی ایران بر اساس آمار اعلامی بانک جهانی، از بسیاری از کشور از جمله همه کشورهای همسایه و منطقه بالاتر است.»

نرخ رشد اقتصادی ایران از کشورهای منطقه بالاتر است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران بر اساس آمار اعلامی بانک جهانی، از بسیاری از کشور، از جمله همه کشورهای همسایه و منطقه بالاتر است. در سال ۲۰۲۳، براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است و این عدد به قیمت بازار است.

 

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: این نرخ رشد خوبی با توجه به نرخ رشد کشور در سال های اخیر بوده است.

او ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشورها نرخ رشد کشورمان در سال ۱۴۰۲ خوب بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی در دسترس قرار گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال های گذشته و به ویژه سایر کشورها در سال ۲۰۲۳ و براساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده بالا ترین نرخ رشد متعلق به ایران  با ۵ درصد بوده است.

فرزین ادامه داد: همه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه نرخ رشد پایین تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال های گذشتنه نرخ رشد ۵ درصد یک نرخ رشد شتابابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان این نرخ رشد درسال جاری هم ادامه داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل ۶.۷ درصد بود که امسال افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ درصد رسیده است.

فرزین افزود:  نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل جهارم است که برابر۱۴.۲ درصد بود.

فرزین تاکید کرد: رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم؛ این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خرد جامعه را تأمین می‌کند. این طرح منافع بلندمدت دارد. در مورد رمزارزها اقدامات خوبی انجام شده و مقررات به زودی ابلاغ می‌شود؛ سندی از سوی بانک‌مرکزی تهیه شده است که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: sharghdaily-934658

برچسب ها
نسخه اصل مطلب