جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) بررسی کامل اسکوتر ادونچری ADV175 ؛ محصول جدید SYM در ایران

(تصاویر) بررسی کامل اسکوتر ادونچری ADV175 ؛ محصول جدید SYM در ایران

شرکت نیرو موتور به تازگی محصولی جدید از برند SYM در بازار موتورسیکلت ایران موجود کرده است که نام جهانی آن SYM ADX 125 است، اما در بازار ما با نام ADV 175 در حال عرضه است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا مزایا، معایب و خدمات پس از فروش آن را بررسی کنیم.

موتورسیکلت های مختلفی از برند تایوانی  SYM ، که  وارد ایران می شوند و در بازار موتورسیکلت ما در حال عرضه هستند که از این تعداد کثیر، فقط تعداد انگشت شماری لوازم یدکی و فلاپ های بدنه آن ها در بازار موجود است، به همین ترتیب، محصول جدید  اس وای ام ADV 175  هم به احتمال زیاد تا مدت های طولای از این قاعده مستثنا نخواهد بود و بسیار زمان می برد تا تمام لوزام یدکی و فلاپ های بدنه این اسکوتر ادونچری در بازار موتروسیکلت ایران موجود شود.

پس از موفقیت برندهای خودروسازی در کلاس خودروهای SUV، به نظر می‌رسد این فلسفه در دنیای موتورسیکلت ها با مدل های کراس و اودنچری در حال توسعه است.

چند سال پیش  هوندا  با مدل  X-ADV  دنیای موتورسیکلت های اسکوتری را متحول کرد. تلاشی که باعث شد این مدل حتا از آن‌چه  هوندا  تصور می کرد هم موفق تر عمل کند و تبدیل به یکی از پرفروش ترین موتورسیکلت های جهان در چندسال اخیر شود. از نظر قدرت و ویژگی‌ها (به دلیل داشتن گیربکس DCT)، هنوز برندهای رقیب سعی نکرده‌اند چیزی شبیه به این مدل را تولید کنند، اما در دسته ۱۲۵ سی‌سی، مدل های جالبی از طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان، طراحی و تولید شده است.

مدل های معروف و محبوبی مانند  گیلرا تایفون ،  آپریلیا رالی  و  یاماها BWS  برخی از موتورسیکلت‌های شبیه به  TT  بودند که در دهه ۱۹۹۰ بسیار معروف بودند و اکنون مدل جدید برند  اس وای ام ، یعنی مدل  ADX 125  با الهام از مدل های ذکرشده، طراحی و تولید شده است.

دامنه اسکوتر ۱۲۵ سی‌سی این برند تایوانی عمدتاً متشکل از مدل‌های شهری است،  اسکوتر ۱۲۵ ADX  یکی از جدیدترین مدل ها در این دامنه است که برخی از ویژگی‌های اسکوتر شهری و برون شهری را با هم دارد.

طراحی ADV175

به عنوان یک مدل با قابلیت های آفرودی سبک، زین دوتکه و رینگ های ۱۳ اینچی این مدل فوراً توجه ببینده را جلب می کنند، اما جنبه‌های مختلفی برای برجسته کردن، در این اسکوتر ادونچری وجود دارد. خطوط آن زاویه‌دار و اسپرت است، حتا بیش‌تر از آن‌چه در سایر محصولات این برند دیده بودیم، چراغ های تمام LED در جلو و عقب وجود دارد. از نظر فناوری، همچنین یک سیستم کیلس استارت و در مدل های خارج از بازار ایران سیستم کنترل کشش وجود دارد که قبلاً در مدل‌های مختلف ۱۲۵ سی‌سی این برند که در بازار ایران عرضه نمی شدند، دیده بودیم.

همچنین نمایشگر رنگی  TFT 5  اینچی، که بسیار جذاب است و تنظیم خودکار روشنایی دارد، در این اسکوتر به طور استاندارد عرضه شده است. حتا امکان آن وجود دارد تا از بین سه پس‌زمینه مختلف انتخاب کرد، اما بهتر بود که این کلاستر اطلاعات بیش‌تری مانند مصرف متوسط سوخت یا برد موتورسیکلت را نمایش می داد. ظرفیت باک سوخت  اس وای ام ADV 175 ، حدود ۱۵ لیتر است، بنابراین با یک‌بار سوخت گیری کامل این اسکوتر به راحتی مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی می کند.

مشخصات فنی ADV175

در بخش مشخصات فنی  اسکوتر اس وای ام ADV 175  که توسط شرکت  نیرو موتور  به بازار ایران عرضه شده با مشخصات فنی که برند  SYM  در سایت رسمی خود منتشر کرده است متفاوت است، زیرا  ADX 125  دارای یک موتور تک‌سیلندر، چهار سوپاپ، مایع‌خنک است، اما نسخه ای که در ایران وجود دارد با نام ۱۷۵ سی سی معرفی شده است، باید دید این نام‌گذاری برای موفقیت در بازار فروش است و صرفاً یک نام‌گذاری غیرواقعی است یا واقعاً نسخه ای که در ایران عرضه شده از یک پیشرانه ۱۷۵ سی سی قدرت خود را تأمین می کند.

در هر صورت پیشرانه نسخه جهانی  اس وای ام ADX125  می تواند، حدود ۱۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند، کمی کم‌تر از ۱۵ اسب‌بخار مجاز برای یک موتور با این ظرفیت است، اما می‌توان گفت که عملکرد آن قابل قبول است. شتاب خوبی دارد و تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های صاف و حتا بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در شرایط بسیار مناسب می‌رسد. همچنین از مهم ترین معایب این موتورسیکلت می توان به نبود اهرم‌های ترمز قابل تنظیم و فضای زیرصندلی کم اشاره کرد.

اس وای ام ADX 125  سیستم ترمز خوبی دارد، دیسک‌ترمز‌های بزرگ در هر دو محور (۲۶۰ میلی‌متر در جلو و ۲۳۰ میلی‌متر در عقب) با سیستم ABS نصب شده‌اند که قدرت ترمزگیری بالایی دارند. تنها نقص آن، همانند موارد دیگر، عدم قابلیت تنظیم اهرم‌ها و حس کمی سفت آن‌هاست. همچنین،  ADX  در جلو دارای سیستم تعلیق تلسکوپی و در عقب یک کمک فنر تکی (کاملاً متفاوت از کمک‌فنر دوتایی سنتی در این نوع اسکوتر) دارد، که  SYM  آن را A.L.E.H. (Anti-Lift Engine Hanger) می‌نامد، که از نوسان‌های معمول هنگام شتاب‌گیری و کاهش سرعت جلوگیری می کند. در عمل، کمک‌فنرها این اسکوتر ادونچری، مقاوم و باکیفیت‌تر از کمک‌فنرهای معمولی اسکوترهای شهری است، اما برای راکب با وزن کم، کمی خشک و سفت است.

55

با یک رانندگی شهری و آرام،  اس وای ام ADX 125  یا  ADV175   اسکوتر بسیار خوبی است که می‌تواند راحتی و عملکرد مناسب را در شهر یا بزرگراه ارائه دهد، البته یادتان باشد در صورتی که قطعاتش در بازار ایران عرضه شود ارزش خرید دارد. در مسیر های سخت و آفرودی، رینگ های ۱۳ اینچی امکان سفرهای کوتاه در بیرون از جاده را فراهم می‌کنند، اما در کل این اسکوتر خیلی قابلیت های آفرودی ندارد و بیش‌تر برای آفرود سبک طراحی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که تمام محصولات برند  SYM  تا ۵ سال به طور کامل با گارانتی کمپانی عرضه می شوند، موضوعی که در ایران شاید اصلاً وجود نداشته باشد یا در بهترین حالت موتورسیکلت ها یک سال گارانتی می شوند که در عمل آن هم خیلی کاربردی نیست و مصرف کنندگان باید پول تمام سرویس و تعویض قطعات را پرداخت کنند.

منبع: اسب بخار

منبع: faradeed-193840

برچسب ها
نسخه اصل مطلب