جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مناظره | پزشکیان: با این نظام وام‌دهی فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌کنیم

مناظره | پزشکیان: با این نظام وام‌دهی فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید به جای انتخاب جناحی، از کارشناسان واقعی استفاده کنیم.

پزشکیان در بخش دیگر حرف‌های خود گفت:‌آنچه من گفتم این است که ما هوای داخلی‌ها را نداریم و تنها هوای گروه خاصی را داریم. قبول دارم که ما مدیر نداریم و عده‌ای افراد بی‌تجربه را آوردیم مدیر کردیم. کسی که نه مدیریت کرده و نه دانش دارد را مدیرکل کردیم، قاعدتاً کارایی ندارد. عامل اصلی ایجاد تورم دولت‌ها هستند. کسری بودجه و بزرگ شدن دولت مهم‌ترین عامل تورم است. باید بنگاه‌هایی که کارایی ندارند حذف یا بودجه آن تغییر کند.

وی افزود: همین امروز ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم. ما خودمان مقصریم و بانک‌های ما نیز به خاطر دخالت دولت این وضعیت را دارند. اگر بخواهیم اصلاح نظام بانکی داشته باشیم، باید بانک‌ها را از بنگاه‌داری خارج و تسهیلات تکلیفی بانک‌ها را به نحوی تغییر دهیم که بانک‌ها در بازگرداندن پول خود دچار مشکل نشوند.

پزشکیان گفت: در زمینه وام‌های بانک‌ها هم مجلس و هم دولت مقصر هستند. ما با این نظام وام‌دهی فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌کنیم. مشورت گرفتن از کشورهای اسلامی‌ای که موفق شدند، اشکالی ندارد. اگر کسانی برای بیماری خود به خارج می‌روند تا درمان شوند، در زمینه اقتصاد هم می‌توانیم کسانی را بیاوریم و از آن‌ها استفاده کنیم.

 

منبع: etemadonline-663843

برچسب ها
نسخه اصل مطلب