رقابت داغ نمایش خانگی در خواب غفلت صداوسیما
در روزهای پایانی بهار و آغاز تابستان، رقابت پلتفرمهای نمایش خانگی در جذب مخاطبان داغ پیش میرود. پلتفرمهای نمایش خانگی نماوا، فیلم نت و فیلیمو هرکدام با سریالها و برنامههایی برای جذب مخاطب با یکدیگر رقابت میکنند. نماوا با سریالهای «جنگل آسفالت» و «اکازیون»، فیلمنت با سریالهای «در انتهای شب»، رئالیتی شوی «پدرخوانده»، تاکشوی «شب آهنگی» و بهزودی سریال «ابراهیم» در حال رقابت با فیلمویی هستند که با فصل سوم «زخم کاری» جان گرفته و با سریال «قطب شمال» و رئالیتی شوی «جوکر2» و گیم شوی «صداتو» با سایر پلتفرمهای نمایش خانگی رقابت میکند. نکته جالبتوجه درباره نمایش خانگی و «وی او دی»ها رقابت سریالها در جذب مخاطب است و هم اکنون رقابت جذابی میان زخم کاری و در انتهای شب شکلگرفته است رقابتی که به نفع مخاطب است. اما در میان هیاهوی سریالها و برنامههای نمایش خانگی سازمان عریضوطویل صداوسیما با بودجه هنگفت و نجومیاش دریغ از یک سریال قابلرقابت با مجموعههای نمایش خانگی در خواب خرگوشی فرورفته و قافیه را کاملا به نمایش خانگی باخته است. صداوسیمایی که روزگاری با سریالهایش خیابان خالی کن بود و نقل محافل خانوادگی، حالا به جعبهای خالی تبدیل شده که نه سرگرمکننده است و نه جریانساز. صداوسیما رقابت سریالسازی و سرگرمیسازی را به نمایش خانگی کاملا باخته است و ستارههای صداوسیما نیز به پلتفرمهای نمایش خانگی رفتهاند از جواد عزتی گرفته تا پارسا پیروزفر و احسان علیخانی که هرکدام روزگاری در صداوسیما میدرخشیدند، دیگر خبری نیست و جدول پخش صداوسیما اگر سریالهای تکراری نباشد عملا خالی از هر نوع برنامه سرگرمکننده است. این روزها که تنور رقابت نمایش خانگی در جذب مخاطب داغ شده و تنوع و کیفیت مخاطب را به انتخاب واداشت است صداوسیما گوشهای نشسته و حسرت گذشته را میخورد، شاید هم این مخاطبان صداوسیما هستند که باید حسرت بودجه نجومی این سازمان بیفایده را بخورند.