جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از پیش کشیدن استیضاح رئیس مجلس تا بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری

از پیش کشیدن استیضاح رئیس مجلس تا بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هفتم خرداد از دیدار با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، یکی از نمایندگان مجلس و اتفاقات روز پارلمان و برخی اخبار خارجی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

با معاونان مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتیم. عمده وقت، صرف بحث دربارۀ انتخابات [ریاست‌جمهوری]، ارزیابى، ریشه‌یابى و تحلیل راجع به آینده شد و نتیجه این بود که طرفداران نظام اسلامى، باید شیوه، ادبیات و افکار خود را اصلاح نمایند.

عصر آقاى موسى قربانى، نماینده قائن آمد. ماجراى امروز مجلس را تعریف کرد که در مورد طرح تحقیق و تفحص از صداوسیما، تشنج به وجود آمده و بعد از بحث‌هاى زیاد که تا ساعت یازده طول کشیده، آقاى [مهدی] کروبى، [رئیس مجلس]، پذیرفته که مخالف آیین‌نامه است و آن را از دستور حذف کرده و این اقدام، اعتراض گسترده چپى‌ها را در پى داشته؛ جمعى به عنوان اعتراض جلسه را ترک کرده و جمعى طرح دوفوریتى براى جبران کار داده‌اند و هیئت‌رئیسه پذیرفته که در جلسه خود بررسى کند و مسئله استیضاح رئیس مجلس را پیش کشیده‌اند. سیاسى‌کاری‌هاى نامناسب آنها را توضیح داد و براى علاج این وضع نامناسب، چاره‌جویى کرد. آقاسید[حسین] یعقوبی‌خلخالى آمد. گزارشى از اقداماتش در مورد ترویج حفظ قرآن و آیات‌الاحکام و... داد و استمداد کرد.

سوریه، بخشى از نیروهاى خود را از لبنان خارج کرده است؛ گرچه در لفظ مقاومت داشت، ولى در عمل نوعى تسلیم را ارائه داد.

 

منبع: sharghdaily-934376

برچسب ها
نسخه اصل مطلب