جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > مرسدس بنز W۱۲۳؛ پادشاه استیشن‌ واگن‌ها

مرسدس بنز W۱۲۳؛ پادشاه استیشن‌ واگن‌ها

مرسدس بنز W۱۲۳ یکی از خودرو‌های خاطره‌انگیز این شرکت آلمانی است که در کشورمان با نام مرسدس بنز دانشجویی شناخته می‌شود.

مرسدس بنز W۱۲۳ یکی از خودرو‌های خاطره‌انگیز این شرکت آلمانی است که در کشورمان با نام مرسدس بنز دانشجویی شناخته می‌شود. این خودرو یکی از پایه‌گذاران سبک زندگی استیشن واگن در قاره اروپا محسوب می‌شود و امروزه به یک خودرو کلاسیک گران‌بها تبدیل شده است. نسخه استیشن واگن این خودرو با نام مرسدس بنز TE ۲۸۰ شناخته می‌شود.

مرسدس بنز W۱۲۳، خودروی ارزانی که به کلاسیک باارزش تبدیل شد

به گزارش دیجیاتو، حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش، مدل‌های تولید دهه ۱۹۸۰ مرسدس بنز در اروپا (و البته ایران) بسیار ارزان بودند. این خودرو‌ها اکنون به الماس‌های گران‌بهای دنیای خودرو تبدیل شده‌اند. ارزش این خودرو‌ها به عنوان اتومبیل‌های کلاسیک رو به افزایش است. ۲۵ سال پیش و در دوران اوج مرسدس بنز W۱۲۳، نسخه‌های استیشن واگن این خودرو به هیچ عنوان در بازار محبوب نبودند. با این حال دوام، کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن مرسدس بنز W۱۲۳، نظر مخاطبان را به تدریج عوض کرد. نسخه‌ای از مرسدس بنز TE ۲۸۰ که در تصویر می‌بینید، ساخت سال ۱۹۷۹ میلادی است. این مرسدس با قیمت ۴۸ هزار دلار برای فروش آگهی شده است.

مرسدس بنز TE۲۸۰ برای انتقال قدرت به گیربکس چهار سرعته متکی است. دنده نخست تا ۵۵ کیلومتربرساعت، دنده دوم تا ۸۴ و دنده سوم تا ۱۴۵ کیلومتربرساعت را پشتیبانی می‌کند. رینگ‌های خودرو نیز ۱۴ اینچی هستند و تایر‌های ۱۹۵/۷۰ برای این خودرو مناسب به نظر می‌رسند. کابین خودرو نیز با وجود پلاستیکی بودن، همچنان با کیفیت و معقول به نظر می‌رسد.

منبع: fararu-745564

برچسب ها
نسخه اصل مطلب