جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) ماجرای موشک هوا به هوای آمریکایی که شوروی آن را ربود

(تصاویر) ماجرای موشک هوا به هوای آمریکایی که شوروی آن را ربود

دوازده فروند جنگنده F-۸۶ F Sabre ایالات متحده که در خدمت جمهوری چین بودند، به سرعت برای دفاع از تایوان در برابر ۱۲ جنگنده میگ-۱۷ چینی که از سرزمین اصلی حرکت کرده بودند، بسیج شدند. میگ‌هایی که رئیس جمهور چین، مائو تسه تونگ برای محک زدن سیستم دفاع هوایی تایوانی‌ها فرستاده بود، می‌توانستند سریعتر و بالاتر از سابر‌های پیر پرواز کنند که رهگیری آن‌ها را دشوار می‌کرد.

تنگه تایوان، ۲۴ سپتامبر ۱۹۵۸. نه سال پس از پایان جنگ داخلی چین، زمانی که جزیره تایوان رسماً به قلمرو مستقل جمهوری مستقل چین تبدیل شد، نیروی هوایی آن در یک جنگ تن به تن هوایی علیه جمهوری خلق چین – دولت سرزمین اصلی چین که قصد داشت تایوان و مردم آن را تحت کنترل حکومت کمونیست خود درآورد- وارد نبرد شد.

به گزارش روزیاتو، دوازده فروند جنگنده F-۸۶F Sabre ایالات متحده که در خدمت جمهوری چین بودند، به سرعت برای دفاع از تایوان در برابر ۱۲ جنگنده میگ-۱۷ چینی که از سرزمین اصلی حرکت کرده بودند، بسیج شدند. میگ‌هایی که رئیس جمهور چین، مائو تسه تونگ برای محک زدن سیستم دفاع هوایی تایوانی‌ها فرستاده بود، می‌توانستند سریعتر و بالاتر از سابر‌های پیر پرواز کنند که رهگیری آن‌ها را دشوار می‌کرد.

مسابقه تسلیحاتی موشکی هوا به هوا که سایدوایندر هفت دهه پیش آغاز کرد تا به امروز ادامه دارد – در شرایطی که درگیری بین واشنگتن و چین و روسیه از هر زمان دیگری پس از دوران جنگ سرد بیشتر است. مسکو و پکن به احتمال زیاد هنوز در تلاش برای سرقت اسرار دفاعی آمریکا هستند، اما امروزه احتمال بیشتر این است که این اسرار با فلش درایو منتقل شوند تا با چرخ دستی.

منبع: fararu-745309

برچسب ها
نسخه اصل مطلب