جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) ۱۰ مورد از شگفت انگیزترین شیرین کاری های موتور سواری در فیلم ها

(تصاویر) ۱۰ مورد از شگفت انگیزترین شیرین کاری های موتور سواری در فیلم ها

دنیای فیلم و سینما پر از صحنه‌های شگفت‌انگیز و شیرین کاری های موتور سواری است. اینجا اما قصد داریم به تعدادی از خاطره‌انگیزترین موارد از این صحنه ها در هالیوود اشاره کنیم.

حدودا ده سال پس از آن که برادران لومیر دوربین فیلمبرداری را اختراع کردند، موتورها برای نخستین بار در فیلم‌های سینمایی به کار گرفته شدند. پتانسیل بالای موتورها در خلق صحنه‌های شگفت انگیز از همان زمان آن‌ها را به پای ثابت بهترین فیلم های اکشن تاریخ تبدیل کرد؛ به‌طوری که از دوران طلایی باستر کیتون و مارلون براندو گرفته تا ستارگان اکشن جدید و محبوبی مثل کیانو ریوز یا تام کروز، همگی برخی از مهم‌ترین صحنه‌های اکشن فیلم های خود را مدیون شیرین کاری های موتور سواری هستند.

با وجود آن که صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز با خودرو حضور پررنگ‌تری در سینمای اکشن دارند، اما موتورسیکلت‌ها به دلیل ریسک بالاتر در رانندگی و مانورپذیری بالاتر نسبت به خودروها پتانسیل بیشتری برای خلق صحنه‌های بدیع پر زد و خورد دارند.

بدون شک هریک از ما صحنه اکشن فوق‌العاده‌ای در فیلم‌های سینمایی را به یاد داریم که در آن قهرمان داستان سوار بر موتور خود حرکاتی عجیب و غریب و محیرالعقول انجام داده باشد و ترشح آدرنالین در ما را به حداکثر خود رسانده باشد. بنابراین با قاطعیت می‌توان شیرین کاری های موتور سواری را پای ثابت فیلم های اکشن دانست که کارنامه برخی کارگردانان و بازیگران پر از صحنه‌های مرتبط با آن‌هاست.

جذاب‌ترین شیرین کاری های موتور سواری در فیلم های هالیوودی

همان‌طور که اشاره شد تصور یک فیلم اکشن اکتان بالا بدون صحنه‌های موتور سواری هیجان انگیز غیرممکن است. با این وجود برخی سکانس‌ها در تاریخ هالیوود به دلیل استفاده بسیار خلاقانه و جذاب از موتور سیکلت‌ها تا ابد در ذهن مخاطبان باقی خواهند ماند.

در ادامه با بخش فیلم و سینما در گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از شگفت انگیزترین شیرین کاری های موتور سواری در تاریخ فیلم های سینمایی را بررسی کنیم.

The Great Escape

«فرار بزرگ» در نظر بسیاری بینندگان و منتقدین یکی از بهترین فیلم‌های جنگی در تاریخ به شمار می‌رود که به‌جز تم و داستان جذاب و گیرا از بازیگرانی فوق‌العاده، فیلمبرداری بسیار حرفه‌ای، صداگذاری شگفت‌انگیز و البته جلوه‌های بصری بی‌مثال را به مخاطب هدیه داده و پرواز یک انسان به‌سوی آزادی را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

در یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های این فیلم، جان کانر (با بازی ادوارد فرلانگ) سوار بر یک موتور هوندا XR تحت تعقیب نابودگر بی‌رحم فیلم، T1000 (با بازی رابرت پاتریک) قرار گرفته که سوار بر یک کشنده تریلی است و وحشیانه دنبال از بین بردن کانر است.

همچنین آرنولد شوارتزنگر که در نسخه اول فیلم، نقش منفی را ایفا کرد، این بار در نقش نجات‌دهنده جان کانر قرار گرفته و با موتور جذاب Fat Boy هارلی دیویدسون که برازنده هیبت این غول اتریشی است در تعقیب جان و T1000 است.

در ادامه این صحنه تعقیب و گریز شگفت‌انگیز، شوارتزنگر و فرلانگ سرانجام به یکدیگر ملحق شده و همراه با یکدیگر در صدد فرار هرچند موقتی از دست T1000 برمی‌آیند. صحنه تعقیب و گریز تریلی و موتور هارلی دیویدسون در کنارگذر خیابان یکی از ماندگارترین اتفاقاتی است که در صنعت فیلم‌های اکشن هالیوودی اتفاق افتاده و شلیک نهایی آرنولد با تفنگ شاتگان خاطره‌انگیزش احتمالا از ذهن بسیاری از ما پاک نخواهد شد.

البته در این میان، جلوه‌های ویژه کامپیوتری فراوانی دخیل بوده‌اند. با این وجود نمی‌توان منکر درخشش مثال‌زدنی کارگردان، جیمز کامرون و گری دیویس، مسئول بخش بدلکاری این فیلم در خلق صحنه‌ای چنین خاطره‌انگیز شد.

Tomorrow Never Dies

در دومین نسخه از سری فیلم‌های جیمز باند پیرس برازنان، باند و وای لین (با بازی میشل یئوه، برنده جایزه اسکار) یکی از شگفت‌انگیز‌ترین صحنه‌های موتورسواری در تاریخ را خلق کردند.

با وجود آن‌که Batman Begins را باید نقطه شروع سه‌گانه شگفت‌انگیز کریستوفر نولان دانست، اما The Dark Knight با اضافه کردن کاراکتر جوکر (با بازی هیث لجر فقید) توانست نمایشی باورنکردنی از فیلم‌های ابرقهرمانی را ارائه دهد. در این بین، علاوه بر شخصیت‌پردازی و بازی نفس‌گیر جوکر و هیث لجر، صحنه‌های اکشن فیلم نیز به جذابیت آن کمک بسیاری کردند.

به‌طور خاص تعقیب و گریز تریلی حامل جوکر و همراهانش توسط «بت پاد»، موتور منحصربفرد و جذاب بتمن در یک بزرگراه تاریک در گاتهام از جمله صحنه‌های فراموش‌نشدنی است که در شمار بهترین شیرین کاری های موتور سواری در تاریخ فیلم و سینما به شمار می‌رود.

تنها تلفات این صحنه جذاب و ذخیره‌کننده، یک دوربین آی‌مکس گران‌قیمت بود که حین ضبط این سکانس از بین رفت! با این وجود، ظهور موتور بتمن از پشت بت موبیل سوخته و بدلکاری شگفت‌انگیز پس از آن دستاوردی بزرگ برای فیلمبرداری در آن سال به شمار رفته و تا ابد در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.

Mission: Impossible — Fallout

صحنه موتور سواری حدودا یک دقیقه‌ای فیلم Mission: Impossible — Fallout یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی‌ست که چرا موتور سیکلت‌ها گزینه‌های بهتری برای ثبت صحنه‌های اکشن و پر زد و خورد در سینما به شمار می‌روند!

صحنه‌های ابتدایی فیلم‌های جیمز باند همواره به ارائه سکانس‌های اکتان بالا و پر ضد و خورد معروف بوده‌اند. با این وجود تعقیب و گریز جیمز باند (با بازی دنیل کریگ) سوار بر موتور محبوب هوندا سی آر اف ۲۵۰ احتمالا یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین صحنه‌های تعقیب و گریز در تاریخ سینماست.

این صحنه توسط یکی از مطرح‌ترین فیلمبرداران دنیا، راجر دیکینز ظرف مدت چند هفته ضبط شده و در آن از انواع و اقسام تکنولوژی‌های مدرن فیلمبرداری، از دوربین روی هلیکوپتر گرفته تا پرده سبز و جلوه‌های ویژه بصری استفاده شده است. در عین حال این همه دردسر به نتیجه‌ای خیره‌کننده ختم شد؛ صحنه‌ای که از همان ابتدا، اسکای‌فال را به یک اثر برنده در ژانر اکشن تبدیل کرد.

Knight and Day

بار دیگر تام کروز و بار دیگر یکی از خاطره‌انگیزترین شیرین کاری های موتور سواری در تاریخ فیلم های هالیوود!

«ترینیتی» با بازی درخشان کری آن ماس یکی از کلیدی‌ترین کاراکترهای فرنچایز ماتریکس است که در نسخه دوم فیلم یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های موتوسواری در تاریخ سینما را خلق می‌کند. در یکی از صحنه‌های این فیلم، ترینیتی مسئولیت نجات دیگر کاراکتر مهم فیلم، یعنی کلیدساز را بر عهده گرفته و سوار بر یک موتور دوکاتی 996 سکانس تعقیب باورنکردنی را رقم می‌زند که احتمالا منبع الهام بسیاری صحنه‌های خاطره‌انگیز لیست امروز، از جمله Mission: Impossible — Fallout بوده است!

زمانی متوجه اهمیت بیشتر این صحنه می‌شویم که بدانیم کری آن ماس تا پیش از ضبط این صحنه هرگز سوار موتور نشده بود و برای ایفای نقش ترینیتی تحت شدیدترین تمرین‌ها موفق شد بر ترس خود از موتورسواری غلبه کند! در عین حال تعبیه دوربین در جلو، عقب، کنار و بالای موتور نیز دیگر عاملی بود که این سکانس را همانند بسیاری صحنه‌های دیگر فرنچایز ماتریکس در خاطره‌ها ماندگار ساخت!

John Wick: Chapter 3 – Parabellum

نوبتی هم که باشد، نوبت به جان ویک، سمبل فیلم‌های اکشن پر زد و خورد مدرن است که حضوری در لیست امروز ما داشته باشد!

پیش از ضبط این صحنه، حدودا 13 هزار تست پرش با موتور و 5000 پرش تمرینی از ارتفاع در نقاط مختلفی اعم از انگلستان صورت گرفت. همچنین صحنه نهایی فیلم که در نروژ ضبط شده بود نیز علیرغم تمام تلاش کارگردان و عوامل نیاز فراوانی به استفاده از CGI داشت.

در عین حال خروجی نهایی کار به یکی از بزرگترین شاهکارهای اکشن دنیا تبدیل شد که بعید است کسی جز تام کروز قادر به شکستن آن باشد. بد نیست بدانید که موتور صحرایی Honda CRF 250 اساسا به‌عنوان دستگاهی ضدضربه و نابودنشدنی شناخته می‌شود. با این وجود ضبط برداشت‌های مختلف Mission Impossible: Dead Reckoning Part One باعث نابودی تعداد بسیاری از این موتورها بود که از این حیث نیز رکورد جالبی برای این فیلم به شمار می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-192632

برچسب ها
نسخه اصل مطلب