جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > کمک به حفاظت از منطقه ارژن پریشان با احداث آتش‌بُر

کمک به حفاظت از منطقه ارژن پریشان با احداث آتش‌بُر

با همکاری اداره‌های کل حفاظت محیط زیست و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، آتش‌بُرهایی در منطقه دشت ارژن با هدف پیشگیری از گسترش حریق‌های احتمالی در این منطقه، احداث شد.

رئیس منطقه حفاظت شده ارژن پریشان دوشنبه 21 خرداد، ضمن قدردانی از همکاری اداره کل راهداری، مرمت و احیاء آتش‌بُرهای احداث شده و اجرای آتش‌بُرهای جدید در مناطق چهارگانه محدوده ارژن پریشان با هدف پیشگیری از بروز بحران آتش سوزی مراتع را یک ضرورت دانست.

عباس راستی اضافه کرد: هفته گذشته با استفاده از ماشین‌آلات راهداری منطقه ارژن و با نظارت محیط زیست، آتش‌برهای موجود در مناطق پر خطر ارژن طی پنج روز کامل کاری  ایمن سازی و مرمت شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی در رویشگاه بلوط ارژن و ارتفاعات جنگلی گرگنا و عبدویی و مناطق حومه و همچنین تمامی مناطق کوه پهن ارژن تا ابوالحیات انجام شده است.

رئیس منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان گفت: آتش‌بُرهای ایجاد شده از قبل در این محدوده کاملا احیا و علاوه بر آن آتش‌بُرهای جدید نیز احداث شد؛ البته در منطقه کوه بیل که صعب‌العبور محسوب می‌شود، با استفاده از ماشین‌آلات سنگین، آتش‌بُرهایی احیا و ایجاد شد.

راستی با بیان اینکه تعاملات و رایزنی‌هایی برای تامین آتش‌کوب انجام شده است، اضافه کرد: سایر امکانات کنترل و پایش آتش‌سوزی نیز پیش‌بینی شده است و امیدواریم که تابستان امسال، شاهد کمترین میزان آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از آن در محدوده منطقه ارژن پریشان باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب