جستجو
رویداد ایران > استان ها > تدوین برنامه های گذر مطلوب از تابستان برای فارس

مدیرعامل آبفا فارس عنوان کرد:

تدوین برنامه های گذر مطلوب از تابستان برای فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، تدوین برنامه های مناسب ساختاری(فنی و مهندسی) و رفتاری( فرهنگی) به منظور عبور مطلوب از تابستان سال جاری خبرداد و گفت: با فعالیت های برنامه محور به استقبال فصل گرم سال می رویم.

علی شبانی با اشاره به اینکه هیچ چیز جز آرامش خاطر هم استانیهای عزیز در حوزه ی تأمین آب، ما را راضی نخواهد کرد، اظهار داشت: در راستای تأمین آسایش مشترکینمان برنامه ریزی گسترده ای در حوزه های ساختاری(فنی و مهندسی) و رفتاری( فرهنگی) به منظور عبور مطلوب از تابستان سال جاری انجام داده ایم تا بتوانیم ماه های گرم پیش رو را به نحو مطلوب پشت سر بگذاریم.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب ادامه داد: برای عبور از تابستان سال جاری ، مجموعه اقداماتی را انجام داده ایم که از جمله اینکه برای شهرها و روستاهایی که دارای مشکل می باشند برنامه های لازم پیش بینی شده است که بعضی از این پروژه های در مدار بهره برداری قرار گرفته وعملیات اجرایی بعضی دیگر نیز در دست اقدام می باشد.

وی افزود: با اصلاح شبکه های توزیع آب، بازسازی تأسیسات آبرسانی، مهندسی مجدد چاه ها و بهسازی چشمه ها و قنات های موجود، استاندارد سازی انشعابات آب شهری و روستایی و انجام مستمر مدیریت فشار شبکه های آبرسانی به دنبال ارتقاء بهره وری منابع آب موجود هستیم.

مدیر ارشد آب شرب استان فارس اظهار کرد: برای بعضی از شهرها و روستاها که مشکل کمبود آب شرب داشتند نیز چند حلقه چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب اجاره کرده ایم؛ در برخی مناطق شهری و روستایی به صورت مستمر یا متناوب از سامانه آبرسانی سیار استفاده می کنیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در ادامه با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه رفتاری نیز اظهار داشت: چندین جشنواره فرهنگی - آموزشی در مدارس شهرها و روستاهای استان برگزار گردیده است. از طریق رسانه ها و فضای مجازی فعالیت های خوبی در راستای اشاعه فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف آب داشته ایم؛ کارگاه های آموزش مقدماتی در شهرستان های استان برای آموزش بانوان خانه دار انجام داده ایم؛ طی تفاهمنامه ی فرهنگی با شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه، ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از طریق تریبون های نماز جمعه و مساجد، توسط ائمه جمعه و جماعات استان از دیگر اقدامات شرکت آبفا استان فارس در حوزه رفتاری بوده است.

وی لزوم صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم را در تمام فصول به ویژه فصل تابستان اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: اگر مردم فهیم استان فارس فقط ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند، تابستان سال جاری را با به بهترین شکل پشت سر خواهیم گذاشت.

به گفته ی مدیر عامل شرکت آبفا فارس باید تلاش شود تا متوسط مصرف آب شرب و بهداشتی در استان به استاندارد های موجود نزدیک شود که این امر با مشارکت و همراهی مردم و توجه ویژه به مقوله ی مدیریت مصرف محقق خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب