به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 20 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 18 هزار و 545 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 596 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  223 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 603 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان)، شرکت کارتن ایران (چکارن) و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت نیان الکترونیک (نیان)، شرکت بیمه سامان (بساما) و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای شغدیر (شرکت پتروشیمی غدیر)، بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) و بترانس (شرکت ایران ترانسفو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا)، شرکت دارویی ره آورد تامین (درهآور) و شرکت کلر پارس (کلر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 26 نماد صف خرید داشتند و 489 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 21 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 140 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 85 درصدی به هزار و 67 میلیارد تومان رسید.