جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مقایسه آیفون های 15 با سری آیفون های 14، آیا آیفون جدید بهتر است؟

مقایسه آیفون های 15 با سری آیفون های 14، آیا آیفون جدید بهتر است؟

در دنیای پرهیاهوی گوشی‌های هوشمند، هر سال شاهد رقابت نفس‌گیری بین غول‌های این عرصه هستیم. اپل، به‌عنوان یکی از پیشگامان این میدان، هرساله با رونمایی از سری جدید آیفون‌های خود، طرفدارانش را مجذوب نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌کند. امسال نیز شاهد عرضه سری 15 آیفون بودیم که در کنار نسل قبلی خود، یعنی سری 14، در میدان نبرد قرار گرفته‌اند، اما کدام یک از این دو سری، برنده این رقابت خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال، باید نگاهی دقیق به مشخصات و ویژگی‌های هر دو سری داشته باشیم و به مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14 بپردازیم. از طراحی و نمایشگر گرفته تا دوربین و عملکرد، همه چیز را موشکافانه بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب بهترین گوشی هوشمند مورد نیازتان یاری رسانیم.

 

مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14

مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که اپل آیفون 15 را انقابی‌تر و متفاوت‌تر از نسل‌های گذشته روانه بازار کرده است. خانواده آیفون 14 با طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و دوربین‌های فوق‌العاده، در مدتی کوتاه به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شدند؛ اما اپل هرگز دست از پیشرفت نمی‌کشد و با معرفی سری آیفون 15 تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران ارائه می‌کند. در ادامه به‌صورت موشکافانه‌تر به مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14 خواهیم پرداخت.

مقایسه آیفون 14 و آیفون 15 در طراحی

هنگامی که صحبت از به‌روزرسانی آیفون می‌شود، ذهن اکثر افراد به سمت پیشرفت‌های دوربین، پردازنده و یا قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید سوق پیدا می‌کند. چرا که اپل اعتقادی به اعمال تغییرات اساسی در طراحی محصولاتش ندارد. با این وجود تغییرات ظاهری هرچند جزئی می‌توانند نقش مهمی در جذابیت و تمایز یک نسل جدید از آیفون ایفا کنند. با مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14، در زمینه طراحی ظاهری، شاهد تفاوت‌های قابل توجهی هستیم که در ادامه به بررسی دقیق آن‌ها می‌پردازیم.

جنس بدنه

آیفون 14 از قاب استیل ضد زنگ با لبه‌های 90 درجه بهره می‌برد که ظاهری مدرن و مینیمالیستی را به ارمغان می‌آورد. این جنس قاب، در آیفون 13 نیز استفاده شده بود، به‌دلیل استحکام و مقاومت در برابر خط و خش، طرفداران خاص خود را دارد. در طرف مقابل، شاهد یک تحول بزرگ در متریال قاب هستیم. آیفون 15 از تیتانیوم، فلزی فوق‌العاده محکم و بادوام، به‌عنوان جنس قاب خود بهره می‌برد. تیتانیوم علاوه بر استحکام بالا، در برابر خوردگی و خط و خش نیز بسیار مقاوم‌تر از استیل ضد زنگ عمل می‌کند. انتخاب تیتانیوم برای آیفون 15 مزایای دیگری نیز به همراه دارد. این فلز، با وجود استحکام بالا، از وزن سبک‌تری نسبت به استیل ضد زنگ برخوردار است. به همین دلیل، انتظار می‌رود که آیفون 15 با وجود اندک ضخامت بیشتر، وزنی مشابه یا حتی کمی سبک‌تر از آیفون 14 داشته باشد.

تغییرات حجمی

تفاوت آیفون 14 با 15 به جنس بدنه خلاصه نمی‌شود. در حالی که آیفون 14 از لبه‌های 90 درجه و تخت بهره می‌برد، لبه‌های آیفون 15 کمی خمیده‌تر شده‌اند. این تغییر ظریف، در کنار استفاده از تیتانیوم، حس ظریف‌تر و خوش‌دست‌تر را به آیفون 15 می‌بخشد و احتمال لیز خوردن گوشی از دست را نیز کاهش می‌دهد. همانطور که اشاره شد، استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 سبب شده تا ضخامت آن اندکی بیشتر از (حدود 0.3 میلی‌متر) آیفون 14 شود. با این حال، به‌دلیل وزن سبک‌تر تیتانیوم، انتظار می‌رود که تفاوت وزن این دو گوشی ناچیز و در استفاده روزمره به سختی قابل تشخیص باشد.

تغییر فرم ناچ

بارزترین نکته در مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14 تغییر فرم ناچ است. در گذشته عادت داشتیم مدل‌های آیفون را با فرم چیدمان حسگرهای دوربین شناسایی کنیم، اما در سه نسل اخیر، تغییر ظاهر ناچ دوربین سلفی و Face ID جلب توجه می‌کند. یکی از بارزترین تغییرات ظاهری که در آیفون 15 اولترا شاهد آن هستیم، حذف ناچ و جایگزینی آن با حفره‌های مجزا برای دوربین و حسگر Face ID است. این تغییر بزرگ، که تنها در آیفون 15 اولترا اعمال شده، ظاهری کاملا جدید و مدرن به این گوشی بخشیده است.

آیفون 14 استاندارد و مدل قبلی آن آیفون 13، از ناچ یک تکه استفاده می‌کردند. البته ناچ مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 کمی کوچک‌تر و به شکل کپسول طراحی شده و از لبه نمایشگر کمی فاصله گرفته است. اپل این طراحی ناچ را آیلند داینامیک می‌نامد. طراحان اپل در تمام مدل‌های آیفون 15 به غیر از 15 اولترا تصمیم گرفتند از ناچ کپسولی مدل‌های پرو و پرو مکس نسل 14 استفاده کنند.

مقایسه کامل خانواده آیفون های 15 با سری آیفون های 14 در زمینه نمایشگر

در بخش نمایشگر اپل به مانند خانواده آیفون 14 از دو نمایشگر 6.1 اینچ با تراکم 1179 در 2556 پیکسل و 6.7 اینچ با وضوح 1290 در 2796 پیکسل از نوع LTPO Super Retina XDR OLED و همواره روشن برای سری آیفون 15 استفاده کرده است. هر دو خانواده آیفون 14 و 15 از فناوری دالبی ویژن HDR10 پشتیبانی می‌کنند که طیف رنگی گسترده‌تر و کنتراست عمیق‌تری را برای نمایش تصاویر و ویدیوها ارائه می‌دهد. این تکنولوژی، جزئیات دقیق‌تر و رنگ‌های واقعی‌تری را به نمایش می‌گذارد و گویی محتوای بصری را در مقابل چشمان شما زنده می‌کند. علاوه بر این، فناوری True Tone با تنظیم خودکار دمای رنگ صفحه‌نمایش با توجه به نور محیط، از خستگی چشم کاربر در هر شرایط نوری محافظت می‌کند. قابلیت Wide Color نیز با ارائه طیف رنگی وسیع‌تر، تجربه‌ای غنی‌تر و واقعی‌تری از تصاویر و ویدیوها را به شما هدیه می‌دهد.

سیستم لمسی هپتیک در هر دو مدل آیفون 14 و 15، بازخورد لمسی دقیق و ظریفی را به کاربر ارائه و کار با گوشی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این قابلیت به خصوص هنگام تایپ، اسکرول و یا استفاده از دکمه‌های مجازی، بسیار کاربردی خواهد بود.

آوافون مرجع خرید آیفون 16 قسطی ، آیفون 16 پرو قسطی و آیفون 16 پرو مکس قسطی در ایران .

 

منبع: sharghdaily-933208

برچسب ها
نسخه اصل مطلب