جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) سهند S؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو

(تصاویر) سهند S؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو

سهند S درواقع تیپ پایهٔ دستی این خودرو محسوب می‌شود که فقط تجهیزات و امکانات کمتری نسبت به سهند G دارد و در بخش فنی یکسان است.

سهند را که نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ دیدیم و بعداً به‌تدریج تصاویر و اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شد. در اسفند ۱۴۰۲ نیز پارس‌خودرو اولین پیش‌فروش این ماشین را آغاز کرد که در این بخشنامهٔ فروش، نام سهند S دیده می‌شد ولی در آن زمان مشخص نبود که این تیپ چه ویژگی‌هایی دارد و تفاوت‌هایش با تیپ‌های دیگر مثل سهند G چیست. در اواخر فروردین امسال اما نهایتاً پارس‌خودرو کاتالوگ جدید سهند را منتشر کرد و ویژگی‌های تمامی تیپ‌های آن مشخص شد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات و ویژگی‌های سهند S بپردازیم.

مشخصات فنی سهند S

سهند S از لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی تفاوتی با دیگر تیپ‌ها ندارد و با همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر M15 GSI ارائه می‌شود. این پیشرانه نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ همان موتور آشنای خانوادهٔ تیبا، ساینا و کوییک است که همچنان هشت سوپاپ است اما به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو نیز توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که گیربکس اتوماتیک CVT به تیپ‌های L و E اختصاص دارد. پارس‌خودرو همچنین قصد تولید نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG سهند S را هم دارد که در صورت استفاده از سوخت گاز خروجی موتور را به ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور کاهش می‌دهد. البته فعلاً فقط تیپ S پیش‌فروش شده و خبری از تیپ‌های دیگر و همین‌طور مدل‌های اتوماتیک و CNG نیست.

منبع: دلگرم

منبع: faradeed-191641

برچسب ها
نسخه اصل مطلب