بازار سرمایه در روز جاری، سرخپوش شد و نمادهای بزرگ و کوچک بازار با هم کاهشی شدند.

کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، وزارت کشور میزبان داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است و بازارها در این شرایط در برزخ قرار گرفته‌اند. به طور کلی معامله‌گران در آستانه انتخابات در ورود به بازارها احتیاط می‌کنند چرا که کشور در وضعیت گذار قرار گرفته و سیاست‌های اقتصادی دولت بعدی برای سرمایه‌گذاران روشن نیست. به همین خاطر به کما رفتن بازار ارز و سرمایه در چنین شرایطی منطقی به نظر می‌رسد.

انتظارات رکودی حاکم است

بررسی جریان پول در بازار سهام، صندوق‌های طلا و صندوق‌های درآمد ثابت همچنان سیگنال رکودی را تایید می‌کند. در روزی که ارزش معاملات خرد بازار سهام کاهش یافت خروج پول حقیقی از سهام رشد کرد و صندوق‌های طلا هم با کاهش ورود پول حقیقی مواجه شدند. البته صندوق‌های درامد ثابت با افزایش ارزش معاملات و ورود پول حقیقی همراه بود.

امروز ۵۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌های درآمد ثابت شد و ‌ارزش معاملات صندوق‌های درآمد ثابت ۵۸۰۰ میلیارد تومان شد. هرچند در آستانه تعطیلات غالبا ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت رشد می‌کند ولی واگرایی قیمت دلار و طلا در روز جاری با ارزش معاملات صندوق‌های طلا حکمرانی انتظارات رکودی را تقویت می‌کند.

بررسی تکنیکال دلار

در حال حاضر حباب سکه امامی در کانال ۱۹ درصدی است، حباب نیم سکه ۴۲ درصد است و حباب سکه گرمی پایین‌تر از ربع سکه قرار گرفته است.

از نظر تکنیکی محدود ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان محدوده مهمی برای دلار است که برای خروج از روند اصلاحی لازم است که اسکناس آمریکایی دو روز کاری بالاتر از این محدوده معامله شود. محدوده ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان نیز اولین حمایت دلار است که اگر از دست برود محدوده ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان می‌تواند ایستگاه بعدی دلار باشد.