جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) مروری بر نقش‌آفرینی بازیگران در قالب بدل افراد مشهور؛ به بهانه بازی عطاران در نقش بدل صدام

(تصاویر) مروری بر نقش‌آفرینی بازیگران در قالب بدل افراد مشهور؛ به بهانه بازی عطاران در نقش بدل صدام

روز سه‌شنبه هشتم خرداد راز گریم رضا عطاران در فیلم «صد دام» فاش شد و فهمیدیم عطاران نقش مردی را دارد که به خاطر شباهت به «صدام» از او می‌خواهند نقش بدلش را بازی کند. از این دست نقش‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف زیاد دیده‌ایم؛ فردی که صرفا به خاطر شباهت با یک شخصیت بزرگ و مشهور، با او اشتباه گرفته می‌شود یا قرار است نقش او را ایفا کند. حالا گریم روی صورت رضا عطاران هم به همین دلیل است.

 پروانه ساخت فیلم سینمایی «صد دام» به کارگردانی پدرام پور امیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند صادر شد و رضا عطاران قرار است در این فیلم نقش بدل صدام را بازی کند. به این بهانه نگاهی داریم به بازیگرانی که نقش بدل یک شخصیت مشهور را بازی کرده‌اند.

محسن تنابنده | جنگ جهانی سوم | بدل هیتلر

«شب نما» با بازی محسن تنابنده کاراکتری بود که خودش را به شمایل «ابی» خواننده معروف درآورده بود.

محسن تنابنده در سریال «شاهگوش» با سه گریم مختلف در سه نقش بازی کرد. یکی از نقش‌های او در این سریال، خالتوری به نام «شب نما» بود. این خالتور برای اینکه بیشتر برای مجالس عروسی و پارتی‌ها دعوت به کار شود، سر وشکل خود را شبیه به «ابی» خواننده می‌کرد و صدایش را جوری تغییر می‌داد که بتواند به صدای ابی نزدیک شود. گریم فوق‌العاده عبدالله اسکندری و اجرای بی نظیر تنابنده در بازسازی حرکات و صدای این خواننده موجب شد کاملا باورپذیر از آب دربیاید. به طوری که وقتی تصاویر تنابنده را می‌دیدیم ابتدا باورمان می‌شد ابی در این سریال بازی کرده اما بعدتر می‌فهمیدیم ابی واقعی نیست و فقط خودش را با گریم به جای او زده است.

باران کوثری | رگ‌های آبی | بدل زنده‌یاد فروغ فرخ‌زاد

در سریال «طبی توخالی» زنده‌یاد ناصر گیتی‌جاه نقش مردی را بازی می‌کند که مجبور می‌شود بدل محمدرضا شاه شود.

اولین بازیگری که در نقش محمدرضا پهلوی مقابل دوربین رفت ناصر گیتی‌جاه بود. او در سریال «طبل تو خالی» نقش بدل محمدرضا پهلوی را داشت؛ فردی که به دلیل شباهت زیادش با شاه مخلوغ برای گرد آوردن سلطنت‌طلب‌ها گریم شده بود.

درواقع گیتی‌جاه در این سریال نقش خود محمدرضا را بازی نمی‌کرد و با گریم به بدل او تبدیل شده بود. بعدتر گیتی‌جاه در تله‌فیلم «سقوط» هم در نقش محمدرضا پهلوی مقابل دوربین رفت. سریال «طبل توخالی» به کارگردانی احمد نجیب‌زاده در دهه فجر ۱۳۶۲ از شبکه یک پخش شد و خیلی‌ها او را در این نقش به خاطر نمی‌آورند.

حالا باید دید رضا عطاران در فیلم «صد دام» به کارگردانی پدرام پورامیری در نقش بدل صدام قرار است با چه موقعیتی روبه‌رو شود و چگونه از پس آن بربیاید.

منبع: فیلم نیوز

منبع: faradeed-190975

برچسب ها
نسخه اصل مطلب