جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) سریع‌ترین جت جنگنده جهان ساخت کدام کشور است؟

(تصاویر) سریع‌ترین جت جنگنده جهان ساخت کدام کشور است؟

نه F/A-۱۸ Super Hornet و نه Sukhoi Su-۵۷ در فهرست ده سریع‌ترین جت‌های جنگنده جهان قرار ندارند.

در این مقاله، سریع‌ترین جت‌های جنگنده‌ای را که در حال حاضر در ارتش‌های جهان جهان خدمت می‌کنند، بررسی می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که چرا داشتن سریع‌ترین جت جنگنده جهان لزوماً به معنی داشتن بهترین هواپیما برای نبرد‌های هوایی نیست. از زمانی که فیلم «تاپ گان» ساخته تونی اسکات در سال ۱۹۸۶ وارد سینما‌ها شد، مردم به هواپیما‌های جنگنده علاقه‌مند شدند.

به گزارش روزیاتو، ستوان پیت “ماوریک” میچل (تام کروز) به مدرسه آموزشی سلاح‌های جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده در پایگاه هوایی نیروی دریایی میرامار در سن دیگو، کالیفرنیا فرستاده می‌شود. مهارت‌های نبرد تن به تن هوایی که ماوریک آموخته بود، روی ناو هواپیمابر USS Enterprise و زمانی که با جنگنده اف-۱۴ تامکت خود با میگ‌های روسی روبرو می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳۶ سال بعد، و علاقه به جت‌های جنگنده دوباره شعله ور شد، زمانی که سروان پیت “ماوریک” میچل برای آموزش سایر هوانوردان نیروی دریایی برای یک ماموریت خطرناک انتخاب می‌شود. نقشه این است که یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم غیرمجاز را قبل از عملیاتی شدن نابود کنند. ماوریک رهبری ماموریت را بر عهده می‌گیرد، یک جنگنده F/A-۱۸ Super Hornet نیروی دریایی را هدایت می‌کند و همزمان از موشک‌های زمین به هوا (SAM) و جنگنده‌های نسل پنجم سوخو Su-۵۷ فرار می‌کند.

نه F/A-۱۸ Super Hornet و نه Sukhoi Su-۵۷ در فهرست ده سریع‌ترین جت‌های جنگنده جهان قرار ندارند.

سریع‌ترین جت‌های جنگنده جهان

با شروع از شماره ۱۰ و رفتن به سمت شماره یک، فهرستی از سریع‌ترین جت‌های جنگنده حال حاضر جهان را تهیه کرده ایم.

۲ و ۱- SR-۷۱ و NASA X-۴۳

اگرچه جت‌های جنگنده نیستند، اما دو هواپیمای سریع ساخته شده تا به حال، SR-۷۱ بلک برد بازنشسته شده ساخت لاکهید و نسخه آزمایشی مافوق صوت بدون سرنشین X-۴۳ ساخت ناسا است که حداکثر سرعت اولی ۳.۳ ماخ و حداکثر سرعت دومی نیز ۹.۶ ماخ است. اگرچه سریعترین هواپیمای لیست ما از نظر عملکرد و قابلیت شناسایی نشدن توسط رادار نیست، اما لاکهید مارتین/بوئینگ F-۲۲ Raptor تا حد زیادی تواناترین هواپیمای در حال خدمت جهان در حال حاضر است.

منبع: fararu-740293

برچسب ها
نسخه اصل مطلب