جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ارزش بازار انویدیا از کل ارزش بورس آلمان سبقت گرفت

ارزش بازار انویدیا از کل ارزش بورس آلمان سبقت گرفت

ارزش بازار شرکت انویدیا طی سالهای اخیر به دلیل رشد فروش تراشه‌های هوش مصنوعی با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شده و حالا از ارزش کل بورس آلمان هم فراتر رفته است.

فردای اقتصاد - ارزش بازار شرکت انویدیا طی سالهای اخیر به دلیل رشد فروش تراشه‌های هوش مصنوعی با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شده و حالا از ارزش کل بورس آلمان هم فراتر رفته است. 

در حالی که کل ارزش بازار سهام آلمان ۲.4 تریلیون دلار است، ارزش سهام شرکت انویدیا به دنبال انتشار آمارهای مالی مثبت در فصل جدید به بیش از ۲.۶ تریلیون دلار رسیده است. 

این سبقت ارزش یک شرکت بر کل بازار سهام کشور آلمان در حالی صورت گرفته که بازار سهام آلمان در حال حاضر دارای عملکرد خوبی است. بخش قابل توجهی از این عملکرد به دلیل رشد درآمد شرکتهای آلمانی در بازارهای خارج از این کشور بوده است. 

انویدیا امروز محبوبترین شرکت بورس در جهان به شمار می‌رود، سهام این شرکت به دلیل رشد فروش تراشه‌های H100 که برای پردازش هوش مصنوعی کاربرد دارند باعث شده این شرکت به سومین شرکت با ارزش جهان تبدیل شود. ارزش هر سهم انویدیا نیز هفته گذشته از مرز ۱۰۰۰ دلار گذشت. 
 

در چشم‌انداز یکساله شرکت انویدیا رونمایی پردازنده‌های بلک‌ول Blackwell را در دستور کار دارد که قدرت و کارآیی تا ۱۵ برابر بیشتر نسبت به تراشه‌های امروزی این شرکت دارند. فروش این تراشه‌ها باعث رشد بیشتر درآمد این شرکت و احتمالا افزایش ارزش بیشتر آن خواهد شد. شرکتهایی چون آمازون، گوگل و مایکروسافت بزرگترین متقاضیان این تراشه‌ها هستند. 

منبع: fardayeeghtesad-38858

برچسب ها
نسخه اصل مطلب