جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > به لحاظ تجربه مدیریتی، آقای لاریجانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد/ آقای جهانگیری هم تجربه خوبی دارد اما ترجیح حاکمیت این است که یک فرد اصولگرا سر کار بیاید

به لحاظ تجربه مدیریتی، آقای لاریجانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد/ آقای جهانگیری هم تجربه خوبی دارد اما ترجیح حاکمیت این است که یک فرد اصولگرا سر کار بیاید

علی جنتی گفت: من فکر می‌کنم به لحاظ تجربه مدیریتی، آقای لاریجانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. اگرچه آقای لاریجانی در اردوگاه اصولگرایان تعریف می‌شود، اما در عین حال اصولگرای معتدلی است که بسیاری از اصلاح طلبان معتدل نیز به وی گرایش دارند.

در برخی از محافل سیاسی، همیشه بحث بر سر این است که نظام و شورای نگهبان چه سیاستی را دنبال خواهند کرد. برخی معتقدند با توجه به این که در دوره ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، میزان مشارکت بسیار پایین بود و حتی آراء باطله بعد از آقای رئیسی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بود و سپس در انتخابات مجلس (چه در دور اول و چه در دور دوم) مشارکت بسیار پایین بود، شاید حاکمیت به این فکر بیفتد که کمی تغییر سیاست داده و فضا را باز کند و اجازه دهد افراد دیگری هم وارد میدان شده و تایید صلاحیت شوند تا انتخابات پرشور شده و از وضعیت فعلی خارج شویم. اما این نظریه مخالفانی هم دارد.

در واپسین روز‌های باقی مانده تا مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در روز‌های ۱۰ تا ۱۵ خرداد، اسامی مختلفی به عنوان گزینه‌های احتمالی حضور در انتخابات مطرح می‌شوند. گزینه‌هایی که در صورت قطعی شدن حضور و تایید صلاحیت شدن، باید به سرعت اماده رقابت شوند.

بر اساس برخی گمانه زنی‌ها، در اردوگاه اصلاح طلبان تاکنون نام‌هایی از جمله محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان و عبدالناصر همتی مطرح است و برخی دیگر نیز سید محمد صدر، مجید انصاری، رضا اردکانیان و علی اکبر صالحی را گزینه‌های اصلی اصلاح طلبان می‌دانند. افزون بر این ها، محمد صدر عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام نیز گفته است با آقای خاتمی ملاقات داشتم و ایشان پیشنهاد دادند نامزد ریاست جمهوری شوم.

در اردوگاه اصولگرایان نام‌هایی از جمله سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف و سعید محمد پرتکرار‌تر از سایرین شده است و گرچه محمدباقر قالیباف موفق به کسب عنوان رئیس مجلس شده است، اما باز هم گزینه ریاست جمهوری برای وی بسته نشده است. در بین گزینه‌های میانه رو نیز نام علی لاریجانی مطرح است هر چند که لاریجانی در این خصوص به گفتن جمله: «ببینیم حالا» اکتفا کرده است.

به گزارش فرارو بخش هایی از گفت و گوی جنتی را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-661713

برچسب ها
نسخه اصل مطلب