جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > سوگواره فرهنگی، هنری «شهید جمهور» در گرگان برگزار شد

ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه، قرآن و عترت به *شهید ابراهیم رئیسی *

سوگواره فرهنگی، هنری «شهید جمهور» در گرگان برگزار شد

با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان و با هدف ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن و عترت به شهدای خدمت، سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان در شروع مراسم با شعر زیبایی در وصف شهدای خدمت بیان کرد:

 

سبکبال در موجی از مه ، به قاف تماشا رسیدند                              به صبح تشرف ، به خورشید ، به دیدار فردا رسیدند.

به دل زخم و بر لب تبسم ، همه دردشان ؛ درد مردم                      به آغوش گرم شهادت ، برای مداوا رسیدند .

پس از سالها رنج دنیا ، نیفتاده بودند از پا                                      مقام رضا رزقشان شد ، به لبخند زهرا رسیدند .

دریغا و دردا که ماندیم ، عجب سهمگین است ماندن                      چه جانانه از جان گذشتند ، شگفتا چه زیبا رسیدند .

نه ! از مدعی ها نبودند ، گرفتار دنیا نبودند                                     ببین این صف اولی ها ، به آغوش مولا رسیدند.

 الهام متین گفت: در ماتم سیدالشهدای خدمت و همراهان شهیدش و با هدف ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن استان گلستان به شهدای خدمت، سوگواره فرهنگی هنری با عنوان «شهید جمهور» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به سوگ نشستیم.

وی اظهار کرد: امروز با برنامه سوگواره فرهنگی و هنری و ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن عترت باشیم و با زبان اثرگذار هنر تجدید بیعتی با شهدای خدمت علی الخصوص شهید آیت الله رئیسی داشته باشیم.

مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان بیان کرد: شهید جمهوری که خدمت صادقانه به مردم پیشگام بود و به عمل ثابت کرد که بزرگ ترین عمل صالح ، خدمت صادقانه به مردم برای رضایت خداوند است و اگر همه ما این مسیر را سرمشق خود قرار دهیم و پیش برویم ، عاقبت بخیر خواهیم شد.

متین خاطر نشان کرد: مردی که معتقد بود خدمت صادقانه و بی منت به مردم ؛ عطیه الهی است و یکی از عوامل تحقق وحدت و جلوگیری از تفرقه است که جلوه ی پر نور و جلا در دولت مردمی سیزدهم متبلور کردند.

وی تصریح کرد: خادم ملتی که در آخرین روزهای حیاتش به سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمد و ضمن اشاره و تاکید به سند ملی ترویج مطالعه مفید و حمایت از کاغذ ایرانی و رسیدن به خودکفایی و باور جوانان متعهد فرهنگ مدار و فعالان حوزه چاپ و نشر ، عنوان کرد؛ دولت برای برقراری عدالت فرهنگی در تلاش است و از هیچ کوششی فروگذار نیست.

وی عنوان کرد: اما افسوس و درد که زود آسمانی شد و حیف زود رفت . اما همگی باور داریم که او خادم الرضا بود ، مرد مردم ، مرد شهادت بود.

به‌یقین نوشیدن شربت وصال و پوشیدن خلعت ذی‌قیمت شهادت، پاداش یک‌عمر اخلاص، مجاهدت ، ولایتمداری و خدمتگزاری صادقانه به مردم است که این رحمت شامل کسانی می‌شود که مصداق آیه شریفه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا، هستند.

مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان افزود: ضمن قدردانی از حضور اهالی با بصیرت ، ولایتمدار و متعهد عرصه فرهنگ و هنر که با قلم و هنر خود ، در این چند روز از « شهید جمهور» و یارانش یاد کردند .

 

وی یاداور شد: همچنین قدردان حضور میلیونی مردم از گوشه و کنار این مرز پرگهر در آیین وداع و تشییع شهدای خدمت هستم که بار دیگر به جهانیان نشان دادند که ارمان های امام راحل ، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی در روح و جانشان همچنان جاری و ساری است و هیچ فقدانی و بحرانی نمی تواند کوچک ترین خللیبه ایران اسلامی وارد نماید.

آیین پرچم گردانی خادمین رضوی:

در"سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» حجت الاسلام  و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه آئین پرچم گردانی، توسط خادمان امام رضا(ع)، برگزار شد

گفتنی است، شعرخوانی، اجرای زنده نقاشی و خوشنویسی، رونمایی از قطعه موسیقی، سخنرانی، مداحی و اجرای تواشیح موضوعی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه این رویداد بود.

  با هدف ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان به شهدای خدمت، سوگواره فرهنگی هنری «شهید جمهور» در سالن فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

 

سوگواره فرهنگی و هنری به یاد « شهید جمهور» با حضور معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات و سازمانهای استان با اهالی فرهنگ و هنر رسانه استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب