جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) خانه‌ای روی صخره؛ یک ساخت و ساز خلاقانه روی شیب 42 درجه!

(تصاویر) خانه‌ای روی صخره؛ یک ساخت و ساز خلاقانه روی شیب 42 درجه!

خانه 210 متری در سال 2015 در اسپانیا توسط گروه معماری گیل بارتولوم طراحی و اجرا شد. این خانه یک سفارش خصوصی است که توسط زوج جوانی ساخته شده است که زمینی دشوار را بر روی تپه‌ای با شیب 42 درجه، روبروی دریای مدیترانه با مناظر خیره کننده انتخاب کردند.

ساخت و ساز روی سایت‌های شیبدار، یکی از پرچالش‌ترین اجراهاست، ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ها و مصالح ساخت، این کار حتی در شیب‌های زیاد هم انجام می‌شود. یک نمونه از ساخت خانه روی شیب زیاد را در این مطلب ببینید.

ساخت خانه‌ای روی شیب 42 درجه

خانه 210 متری در سال 2015 در اسپانیا توسط گروه معماری گیل بارتولوم طراحی و اجرا شد. این خانه یک سفارش خصوصی است که توسط زوج جوانی ساخته شده است که زمینی دشوار را بر روی تپه‌ای با شیب 42 درجه، روبروی دریای مدیترانه با مناظر خیره کننده انتخاب کردند. مهم‌ترین ویژگی این خانه، داشتن چشم‌انداز باشکوهی از دریاست. فرم خانه و سقف فلزی ابهام زیبایی‌شناختی حساب شده‌ای بین طبیعت و مصنوع ایجاد می‌کند، بین پوست اژدهایی که در زمین نشسته است، وقتی از پایین دیده می‌شود، و امواج دریا، وقتی از بالا دیده می‌شود.

اجرای خانه‌ی شیبدار

ساخت خانه روی صخره به شدت بر صنعت و نیروی کار محلی متکی است. به همین دلیل سازنده تصمیم گرفت که سیستم‌های ساخت و ساز صنعتی ماشینی اجتناب کند و معماری مبتنی بر ساعت‌های کار زیاد را به کار بگیرد. پیچیده‌ترین عناصر خانه می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از این رویکرد باشد: ساختار بتن مسلح سقف، بر اساس قالب فلزی که به صورت دستی اجرا شده است، کاشی‌های دست ساز که سقف را می‌پوشانند، سقف‌های ساخته شده از گچ، مبلمان سفارشی داخلی ساخته شده با فایبرگلاس و رزین پلی استر همگی از طریق نرم افزار طراحی دیجیتال طراحی شده‌اند، اما به صورت دستی در محل تولید می‌شوند و با استفاده از روش قدیمی “اندازه‌گیری از روی نقشه‌ها" و همچنین ایجاد فضایی برای خلاقیت و توانایی کارگران برای دستیابی به زیبایی شناسی عمومی ایجاد می‌شوند.

169

منبع: چیدانه

منبع: faradeed-190518

برچسب ها
نسخه اصل مطلب