جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > رفع کامل عوامل آلودگی رودخانه چنارراهدار شیراز در دستور کار است

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شیراز:

رفع کامل عوامل آلودگی رودخانه چنارراهدار شیراز در دستور کار است

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه چنارراهدار، علل مختلفی دارد، از تعیین تکلیف 2 واحد آلاینده این رودخانه و تداوم برنامه‌ها و اقدامات برای رفع دیگر عوامل این معضل شهری، خبر داد.

مسعود زارعی با بیان اینکه 19 اردیبهشت امسال بازدیدی از واحدهای تولید نشاسته به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر آلودگی رودخانه چنارراهدار انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شد، گفت: مقرر شد که اگر اقدامات مورد تاکید برای رفع آلایندگی در دستور کار این واحدها قرار نگیرد، موضوع از مسیر قانونی پیگیری شود.

زارعی همچنین گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا مقرر کرد که اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با جدیت و با همکاری متولیان امر پیگیری رفع دیگر آلایندگی رودخانه چنار راهدار، همچون فاضلاب های شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، پایگاه هوایی و روان آب های رها شده به رودخانه چنار راه دار تا رسیدن به نقطه ایده آل را در دستور کار قرار دهد و گزارش اقدامات را به صورت مستمر و ماهیانه به شورا ارسال کنند.

او گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی مکلف شد، نسبت به استحصال نقاط قوت و ضعف با هدف تقویت کسب و کارهای خرد و کم سرمایه و رونق مشاغل خانگی و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و عرضه محصولات صنایع دستی، اقدامات لازم را انجام داده و نتیجه را به صورت مکتوب به این کمیسیون ارائه دهد.

زارعی اضافه کرد: با توجه به اعلام شهرداری مبنی بر برگزاری کنگره محیط زیست آسیا در 20 آذرماه سال جاری، ضمن تاکید بر تشکیل مستمر و هفتگی کارگروه مربوطه و پیگیری برنامه‌های مد نظر، مقرر شد معاونت محیط زیست و خدمات شهری لیست پروژه های زیست محیطی شهرداری را به همراه بودجه اختصاص یافته استحصال کرده و نتیجه به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کند.

 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز همچنین گفت: احیای پارک جنت نیز به شکل طرح در کمیسیون مطرح و شهرداری مکلف شد در صورت موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با انعقاد قرارداد لازم و پیگیری تشریفات حقوقی و املاکی، لایحه‌ای را برای خرید یا تهاتر و تملک کامل و یکپارچه باغ و تبدیل آن به یک بوستان شهری به شورا ارائه کند.

وی از تصویب طرح شیراز؛ شهر آب نماها و فواره‌ها در این جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: برای تلطیف فضاهای شهری و ایجاد نشاط و سرزندگی و شادابی عمومی ضرورت احیای زیرساخت‌های بصری برای زائرین و گردشگران در شهر شیراز پیشنهاد یکی از اعضا با مضمون ایجاد آب نما در نقاط مختلف، بررسی و شهرداری مکلف شد طی سه ماه لایحه‌ای در این خصوص تهیه و به شورا ارائه کند.

زارعی یادآور شد: شهرداری شیراز باید با بررسی کارشناسی نقاط مختلف، ظرفیت لازم برای ساماندهی، احیا یا اجرا و احداث آب نما و فواره را فراهم کند.

او با اشاره به، بررسی وضعیت نیروهای حوزه خدمات شهری براساس چارت ساختاری، نوع فعالیت و وظایف محوله، به عنوان یکی از دستور کارهای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، گفت: این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارجاع شد تا با حضور معاونت محیط زیست و خدمات شهری و متولیان امر در کمیته سرمایه انسانی ذیل کمیسیون یاد شده بررسی شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب