جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > همراهی بانک های استان در نهضت ملی مسکن قابل قبول است/اطلاع رسانی مشوق های بافت های فرسوده ضروری است

استاندار گلستان در جلسه شورای مسکن استان

همراهی بانک های استان در نهضت ملی مسکن قابل قبول است/اطلاع رسانی مشوق های بافت های فرسوده ضروری است

هفدهمین جلسه شورایعالی مسکن به ریاست دکتر مخبر، سرپرست محترم هیات دولت، وزرای عضو شورای مسکن، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این جلسه با دستور کار ارائه گزارش از پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره برگزار گردید.

همچنین وزرات امور اقتصادی و دارایی در هفدهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور مکلف به ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی کشور شد.

گفتنی است همزمان با جلسه شورایعالی مسکن کشور، سومین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۳ به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان برگزار و در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رتبه بندی استان‌ها در طرح، گزارش آخرین وضعیت پروژه‌های های مسکن در بافت های فرسوده، پرداخت تسهیلات به پروژه‌های خودمالک شده توسط شبکه بانکی استان ارائه شد.

 مهندس صالحی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مهندس خسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان در این جلسه گزارشی از اقدامات بنیاد در سطح کشور و استان در راستای طرح نهضت ملی مسکن ارائه کردند

همچنین استاندار گلستان با اشاره به همراهی بانک های استان در حوزه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و همچنین تبصره 18، اظهار کرد: بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری قابل قبولی داشته اند و البته همه باید در مسیر وصول مطالبات بانکی تسهیل گری لازم را صورت دهند.
 علی محمد زنگانه در سومین جلسه شورای مسکن استان که پس از ویدئو کنفرانس شورای عالی مسکن به ریاست دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: مسکن نیاز و اولویت اساسی کشور است و همه باید به نحو احسن به تکالیف خود عمل کنند.
شهرداری ها در زمینه ثبت سامانه مسکن همکاری لازم را با فرمانداری ها داشته باشند.
وی افزود: شهرداری ها در زمینه ثبت سامانه مسکن همکاری لازم را با فرمانداری ها داشته باشند.
استاندار گلستان با اشاره به طرح های تشویقی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر یادآور شد: مشوق های ارزشمندی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار داده شده که ضروری است به نحو شایسته به مردم اطلاع رسانی شود و آگاهی بخشی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: سازندگان در بافت های فرسوده از معافیت های 100 درصدی برخوردارند.
وی گفت: عملکرد برخی شهرداری های استان قابل قبول نیست و انتظار اقدامات جهشی در این شهرها را داریم.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: تامین زمین در هر شهر باید بر اساس برنامه منحصر به فرد آن شهر صورت گیرد و خوشبختانه از 36 شهر استان 24 شهر دارای محدوده مصوب هستند و می توانند از مشوق های بافت فرسوده استفاده کنند.
وی گفت: کارگروه اجاره بها با همکاری همکاری دستگاه هایی همچون اقتصاد و دارایی، مالیاتی، ثبت اسناد، معاونت اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و نمایندگان بخش خصوصی باید اعلام نظر خود را در خصوص شرایط اجاره بها در استان ارائه تا به شورای عالی مسکن ارسال شود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب