جستجو
رویداد ایران > استان ها > افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهری با محوریت نشاط شهروندی در کاهش آسیب های اجتماعی در آستانه فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان

گام نخست شهرداری قم در  سال 1403

افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهری با محوریت نشاط شهروندی در کاهش آسیب های اجتماعی در آستانه فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان

افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهری با محوریت نشاط شهروندی در کاهش آسیب های اجتماعی در آستانه فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در گام نخست شهرداری قم در سال 1403 با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری قم آغاز شد.

سمانه سادات فقیه سبزواری _شهرداری قم در گام نخست سال 1403 افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 198 پروژه بزرگ شهری را در دستور کار خود قرار داد که در همین راستا پروژه های شهری با محوریت نشاط شهروندی در کاهش آسیب های اجتماعی در فصل بهار با حضور حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری استان قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سقائیان نژاد شهردار قم وجمعی از مدیران شهری افتتاح و به بهره برداری رسید که افتتاح و بهره برداری از مجموعه تفریحی سرزمین شادی و بوستان خضر نبی از آن جمله است.

شهربازی سرزمین شادی قم افتتاح شد

در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 198 پروژه بزرگ شهری با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری قم شهربازی سرزمین شادی بوستان فدک با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری قم به صورت رسمی افتتاح شد.

تغییرات امروز قم در هیچ دوره‌ای نبوده است

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری قم، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از198 پروژه بزرگ شهری و بهره‌برداری از فاز نخست شهربازی سرزمین شادی بوستان فدک برگزار شد، اظهار کرد: شهر قم طی سال‌های اخیر تحولات بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته پرونده‌های علیه شهرداری یکی از معضلات بزرگ دادگستری بود، عنوان کرد: طبق طرحی که توسط خود شهرداری برنامه‌ریزی شد امروز کم‌ترین پرونده‌ها را از شهرداری قم داریم.

مظفری با اشاره به اینکه مجموعه مدیران شهری تلاش کرده‌اند حقوق مردم را پرداخت کنند تا نیازی به تشکیل پرونده نباشد، خاطرنشان کرد: این موضوع در افزایش رضایت‌مندی مردم تأثیر بسیار زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه در دین اسلام زیبایی و نظافت جزو دستورات اولیه است، تصریح کرد: عمران و آبادانی یکی از سفارشات مهم حکومت علوی است ودر یک زندگی متناسب با خواسته‌های مادی انسان‌ها، دین انسان‌ها نیز تقویت خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قم، با بیان اینکه تغییرات بسیاری در قم رقم خورده است، گفت: به عنوان یک شهروند قمی این حجم از تغییرات را در هیچ دوره‌ای ندیده بودیم.

مظفری با اشاره به اینکه امروز آثار خدمات ارزنده مدیریت شهری در تمام شهر قم مشخص است، اذعان کرد: تمام مردم عزیز و فهیم قم، علما و مراجع، مسئولین استان، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قدر این نعمت را دانسته و برای ادامه خدمات تلاش کنیم.

تحول شهر قم بر همگان اثبات‌شده است

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره جدید شهرداری قم اتفاقات بزرگی رقم خورده و تحول شهری قم برای همگان به اثبات رسیده است که این تحول؛ حاصل تلاش و زحمات مجموعه مدیریت شهری قم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر قم دارای کم‌وکاستی‌های بسیاری بوده است، عنوان کرد: امروز امکانات تفریحی بسیاری برای مردم قم فراهم‌شده است.

امیرآبادی با تأکید بر اینکه باید زمینه‌های این وحدت و همدلی ایجاد شود، یادآور شد: باید قدردان زحمات فردی باشیم که سال‌هاست برای پیشرفت و آبادانی شهر قم تلاش می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما مردم قم میزبانان خوب و مهمان‌نواز هستیم، گفت: شهردار سال‌ها به مردم قم خدمت کرده است و ما نیز باید تلاش کنیم این فرد با خاطرات خوب از شهر قم بروند.

امیرآبادی با بیان اینکه حضور شهردار در قم به‌هیچ‌عنوان غیرقانونی نیست، اظهار کرد: مطالبی که این روزها در فضای مجازی منتشر می‌شود، به‌هیچ‌عنوان درست نیست و افرادی که این شایعات را پخش می‌کنند باید در درگاه الهی استغفار کنند.

افتتاح فاز دوم شهربازی سرزمین شادی قم تا پایان سال جاری

پیام جوادیان مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری قم، نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از این اقدامات در عرصه پارک‌ها و فضای سبز که در طول این سال ها انجام شده است را می توانیم به مساحت 15 میلیون مترمربع در سال 1394 امروز به 27 میلیون مترمربع فضای سبز اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه بوستان هزار هکتاری قم یک الگوی کشوری است، تصریح کرد: در کل کشور بوستانی به وسعت بوستان کوهستانی هزار هکتاری قم نداریم و تاکنون حدود 300 هکتار این بوستان در اختیار مردم قرار گرفته استوی با تأکید براینکه پروژه های مختلفی برای افزایش نشاط شهروندان  در قم افتتاح شده است مطرح کرد: طی روزهای آینده مجموعه ارگ شمعدانی در بوستان علوی نیز افتتاح می‌شودو امروز مجموعه شهربازی سرزمین شادی افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت. 

جوادیان با اشاره به اینکه حدود 35 سال از مجموعه شهربازی 72 تن هیچ منفعتی به شهر قم نمی‌رسید، مطرح کرد: در فاز نخست این شهربازی بیش از 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم این شهربازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در این شهربازی حدود 25 دستگاه مکانیکی و 25 دستگاه مجازی در اختیار مردم قرار گرفته است که تمامی دستگاه‌ها نو، به‌روز و دارای استاندارد هستند.

50 وسیله بازی در فاز نخست شهربازی سرزمین شادی وجود دارد

فهیمه دهقان سرمایه گذار پروژه شهربازی سرزمین شادی نیز در بخش دیگری از این مراسم،اظهار کرد: مجموعه سرزمین شادی در سه فاز طراحی‌شده است که در فاز نخست 25 دستگاه مکانیکی و 25 دستگاه مجازی و در فاز دوم نیز 3 دستگاه ستاره گردان، سورتمه و زیپ لاین خواهیم داشت که تا پایان سال افتتاح می‌شود وفاز سوم این پروژه نیز شامل فضای سرپوشیده می شود که در مساحتی بیش از دو هزار مترمربع به بهره برداری می رسد.

 

دهقان با تأکید بر اینکه اولویت نخست مجموعه سرزمین شادی، شاد کردن مردم است، خاطرنشان کرد: تلاش شده است در مجموعه سرزمین شادی از وسایل بازی به‌روز و استاندارد استفاده شود.

مجموعه سایت ورزشی بوستان خضرنبی(ع) افتتاح شد

مراسم بهره‌برداری رسمی مجموعه سایت ورزشی بوستان خضرنبی(ع) با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار، سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان، کاویانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.


این سایت ورزشی در مساحت 3000 مترمربعی و با هزینه‌ای بالغ‌بر 70 میلیارد ریال اجرایی شده است که از اهداف کلان این پروژه می‌توان به افزایش سرانه ورزشی در سطح شهر و افزایش خدمات به شهروندان اشاره کرد.

برنامه‌ریزی شهرداری قم برای ایجاد نشاط اجتماعی در عرصه‌های مختلف

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مجموعه سایت ورزشی بوستان خضرنبی(ع) با اشاره به اینکه ورزش یکی از مباحث بسیار مهم در جامعه است، اظهار کرد: برنامه‌های ورزشی می‌تواند سبب نشاط و جسم سالم شود اما متأسفانه سرانه‌های ورزشی در سطح کشور و شهر مقدس قم پایین است.


 

وی وجود حدود 400 بوستان در سطح شهر قم را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر در هر بوستان حدود یک الی دو مجموعه ورزشی احداث کنیم، بسیاری از مشکلات شهری رفع خواهد شد.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان قم در بحث فوتسال در سطح کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تقاضا برای احداث زمین‌های فوتسال بسیار است.

شهردار قم اضافه کرد: پروژه‌هایی برای افزایش نشاط شهروندان قمی در سطح شهر دیده‌شده است، مطرح کرد: تکریم مردم در ابعاد مختلف در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه باید نسل جوان را برای آینده کشور آماده کنیم، مطرح کرد: شادابی جوانان سبب شادابی کشور خواهد شد و باید مباحث فرهنگی، ورزشی و سیره پهلوانی برای نسل جوان دنبال شود.

هزینه 70 میلیارد ریالی احداث مجموعه سایت ورزشی بوستان خضرنبی(ع) قم

علیرضا اقبالیان مدیر منطقه چهار شهرداری قم  نیز در ادامه این مراسم،با بیان اینکه بخش ورزشی اجتماعی بوستان خضر نبی(ع) در دهه کرامت مساحتی حدود سه هزار مترمربع در اختیار مردم قرار گرفت، اعتبار این پروژه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه  در نظر گرفته شده است که شامل زمین‌بازی والیبال، بسکتبال، فوتبال و پینگ‌پنگ است و همچنین در این مجتمع مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان، مسیر پیاده‌روی به طول دو هزار متر و مسیر دوچرخه‌‎سواری حرفه‌ای به طول چهار هزار مترمربع می شود.

وی با بیان اینکه مجموعاً 128 بوستان در منطقه چهار شهری قم داریم، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر سرانه فضای سبز منطقه چهار شهری قم از 13 مترمربع به 31 مترمربع ارتقاء پیدا کرده است.

اقبالیان، یکی از بوستان‌های شاخص این منطقه بوستان هزار هکتاری را متشکل از بوستان خضر، فدک، دفاع مقدس، شهدای گمنام، یادمان شهدا، زائر، کوهسار و آیت‌الله بروجردی عنوان کرد.

برنامه ریزی احداث 36 زمین ورزشی روباز در سال جاری در قم

سید محمد موسوی‌منش سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم  نیز در بخش دیگری از این مراسم،اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم سند چشم‌انداز قم توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر است که در این راستا طرح توسعه فضاهای روباز ورزشی مدنظر قرار گرفته است و برای سال جاری احداث 36 زمین ورزشی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در پایان اضافه کرد: در سال جاری بودجه‌ای معادل ۱۷۰ میلیارد تومان به‌منظور توسعه ورزش‌های همگانی و زیرساخت‌های ورزشی در نظر گرفته‌شده است.

 

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب