جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واکنش‌ مقامات خارجی به شهادت رئیس جمهوری و هیات‌همراه

واکنش‌ مقامات خارجی به شهادت رئیس جمهوری و هیات‌همراه

بعد از خبر شهادت رئیس جمهور کشورمان و تیم همراه درپی بروز سانحه هوایی شماری از مقامات سایر کشورها واکنش نشان دادند.

بعد از خبر شهادت رئیس جمهور کشورمان درپی بروز سانحه هوایی شماری از مقامات سایر کشورها واکنش نشان دادند.

به گزارش شرق برخی از پیام های این مقامات در ادامه می آید:

 

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود  شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزای عمومی اعلام خواهد کرد پرچم آن (ایران) نیمه برافراشته خواهد بود.

 

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در ساعت ۱ بامداد به وقت ونزوئلا در تماس تلفنی با حجت اله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود، دولت و ملت ونزوئلا بابت شهادت جناب اقای رئیسی و جناب اقای امیرعبدالهیان و همراهانشان را ابراز داشت. 

مادورو همچنین خواستار اعلام مراتب تسلیت ایشان به مقام معظم رهبری و خانواده های محترم جناب اقای رئیسی و امیرعبدالهیان گردید. 

سخنگوی دولت نجات ملی یمن درباره شهادت رئیس جمهور ایران گفت: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می گوییم. 

بیانیه نخست‌وزیر عراق در پی شهادت رئیس جمهور ایران

ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می داریم.

پیام تسلیت حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش  

نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت‌برین جای دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: خالصانه ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می داریم.

نخست وزیر هند: در کنار ایران هستیم

از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم.

هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

بلاروس: دوست واقعی ما درگذشت

وزارت امور خارجه بلاروس به مناسبت جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

خبر در حال تکمیل است....

منبع: etemadonline-660810

برچسب ها
نسخه اصل مطلب