جستجو
رویداد ایران > رویداد > صرافی کیف پول من برای خرید اتریوم: هزینه کمتر، سرعت بیشتر!

صرافی کیف پول من برای خرید اتریوم: هزینه کمتر، سرعت بیشتر!

«کیف پول من» در این مقاله، اساسی‌ترین مولفه‌ها پیرامون رمز ارز اتریوم را معرفی کرده است.

اتریوم هم یک شبکه بلاکچین و هم یک ارز دیجیتال است. این پروژه در سال 2015 راه اندازی شد و اکنون دومین پروژه بزرگ بلاکچین از نظر ارزش بازار است. اتریوم شباهت های زیادی با بیت کوین دارد. برای مثال، اتریوم یک شبکه غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ نهاد مشخصی آن را کنترل نمی‌کند. علاوه‌بر این، اتریوم یک دارایی دیجیتال است، به این معنی که فقط به‌صورت مجازی وجود دارد و درست مانند بیت کوین، تراکنش های اتریوم به‌صورت کیف پول به کیف پول انجام می‌شود. بااین‌حال، اتریوم مزایای زیادی نسبت به بیت کوین دارد. به‌عنوان مثال، اتریوم توسعه‌دهندگان را قادر می سازد تا از قراردادهای هوشمند استفاده کنند. قراردادهای هوشمند، پیمان های مجازی هستند که از یک سری قوانین پیروی می‌کنند. قراردادهای هوشمند زمانی اجرا می‌شوند که شرایط از پیش تعریف شده برآورده شده باشند و کاملاً مستقل باشند. به همین دلیل، هزاران ارز دیجیتال دیگر پروژه های خود را در شبکه اتریوم ساخته اند. اتریوم از نظر کارآمدی نیز بسیار بهتر از بیت کوین است. این به این دلیل است که اتریوم اکنون از مکانیسم اجماع اثبات سهام استفاده کرده و به‌طور قابل توجهی انرژی کمتری نسبت به سیستم اثبات کار بیت کوین مصرف می‌کند. همچنین اتریوم تراکنش های سریع‌تر و مقیاس پذیرتر را تضمین می‌کند. این موارد درکنار ده ها مورد دیگر باعث شده خیلی ها از خرید اتریوم به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه یاد کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد خرید اتر ETH را داشته و به‌دنبال بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم هستید، در ادامه همراه ما باشید.

موارد استفاده از اتریوم چیست؟

هم بلاکچین اتریوم و هم توکن های اتریوم کاربرد واضحی دارند. بلاکچین اتریوم پروژه ها را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (dApps) بسازند. این dAppها از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد بدون یک مرجع متمرکز کار کنند. در حال حاضر هزاران dApp روی بلاکچین اتریوم کار می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین Dapp ها در بلاکچین اتریوم Decentraland است. این یک پروژه متاورسی به کاربران اجازه می‌دهد تا با هم در دنیای مجازی ارتباط برقرار کرده و زمین های مجازی را خرید و فروش کنند. هر تراکنش در metaverse Decentraland به یک قرارداد هوشمند اتریوم نیاز دارد. اکنون، هر بار که قرارداد هوشمند اتریوم مستقر می‌شود، باید هزینه تراکنش پرداخت شود. تنها ارز مورد قبول برای این کار ETH (که ارز دیجیتال بومی بلاکچین اتریوم است) است. بنابراین، ETH یک مورد استفاده قوی دارد، زیرا پروژه های ERC20 برای پرداخت هزینه ها به آن نیاز دارند. این امر ETH را به یکی از بهترین توکن های ابزار در بازار تبدیل می‌کند.

عوامل موثر بر قیمت اتریوم

اینکه قبل از هرگونه خرید و سرمایه‌گذاری در اتریوم، جنبه های مختلف آن را در نظر بگیرید کار بسیار هوشمندانه ای است. اتریوم دومین ارزش بازار را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد و پس از بیت کوین، در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار است. این نشان‌دهنده جایگاه قوی این ارز در بازار ارزهای دیجیتال است. عوامل زیادی می‌توانند قیمت اتریوم را تحت تاثیر قرار دهند و در نتیجه بر ارزش بازار آن تأثیر بگذارند. پیش از خرید ETH و یافتن بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم، لازم است با مواردی که ممکن است سرمایه‌گذاری شما را تحت تاثیر قرار دهند آشنا شوید:

قیمت اتریوم و تحولات سیاسی و اقتصادی

از لحاظ تاریخی، مسیر قیمت اتریوم نسبت به روندهای اقتصادی بازار و تصمیمات سیاسی ارتباط قوی نشان داده است. رویدادهایی مانند جنگ اوکراین، تورم فزاینده و بحث های سیاسی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث کاهش قابل‌توجه قیمت اتر شود. با این وجود، اتریوم معمولاً توانسته است این ضررها را جبران کند. بنابراین، ارزش اتریوم از سال 2015 به‌طور قابل توجهی چند برابر شده است. بااین‌حال، توجه به این نکته ضروری است که قیمت‌های گذشته نمی توانند پیشرفت‌های آینده را تضمین کنند.

تورم حاکم بر اتریوم

برخلاف بیت کوین، محدودیت خاصی برای سقف تعداد رمزارزهای اتریوم وجود ندارد. راه اندازی اتریوم 2.0 با یک رویداد هاوینگ همراه نبود اما در عوض، انتشار رمزارزهای جدید ETH ازطریق استخراج به‌شدت کاهش یافت. از آنجایی که این اثر منعکس کننده به‌طور قابل توجهی تورم اتریوم را مهار می‌کند، می‌توان با خیالی آسوده تر اقدام به خرید اتر و سرمایه‌گذاری در ETH کرد.

پذیرش اتریوم به‌عنوان روش پرداخت

باتوجه‌به نوسانات قابل‌توجه اتریوم، استفاده از اتر ETH به‌عنوان یک روش پرداخت دائمی تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر پذیرش اتر هنوز گسترده نشده و تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها در حال حاضر پرداخت با اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را می پذیرند. به‌طور عمده، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به‌عنوان یک دارایی سودمند بسیار منطقی بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند سودهای بلندمدت را باتوجه‌به قیمت‌های صعودی و روند قیمت پیش‌بینی شده کسب کنند. اما توجه به این نکته نیز مهم است که ارزش رمزارزهایی مثل اتر می‌تواند در طول دوره های زمانی گوناگون به‌شدت کاهش یابد و باعث ضرر و زیان سرمایه‌گذاران شود.

امنیت و دستکاری بازار

باتوجه‌به ساختار بلاکچین، ارزهای رمزپایه مانند اتریوم سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهند. طرح‌های هک و حملات سایبری که اغلب صرافی ها، کیف پول‌ها و داده های شخصی سرمایه‌گذاران را هدف قرار می‌دهند، یک خطر همیشگی برای افراد به شمار می‌روند. از آن جایی که دسترسی به بلاکچین و نفوذ به شبکه اتریوم غیرممکن است، پس شما باید از امنیت صرافی مدنظرتان اطمینان داشته باشید تا سرمایه‌گذاری آسوده ای را تجربه کنید. برای افزایش امنیت دارایی های دیجیتال از جمله اتر، سرمایه‌گذاران می‌توانند از تکنیک های گوناگونی برای اطمینان از محافظت رمزارزهایشان استفاده کنند. درکنار همه این موارد، اگر به‌دنبال بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم هستید، حتماً آن هایی را در ابتدای فهرست قرار دهید که سابقه فعالیت بدون مشکل و خوبی را ثبت کرده‌اند. کیف پول من یکی از صرافی هایی است که در طول مدت زمان چندین ساله فعالیت خود، هرگز با مشکلات هک و امنیت رو‌به‌رو نشده و با تمام تهدیدات موجود با موفقیت مقابله کرده است.

ویژگی‌های بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم

در این قسمت به بررسی ویژگی‌های بهترین اکسچنج ها و صرافی های خرید و فروش ETH پرداخته ایم:

سطح امنیت و راهکارهای ایمنی

صرافی های ارز دیجیتال اغلب پلت فرم های متمرکز هستند. به این معنی که باید اطمینان داشته باشید که سرمایه‌گذاری های شما در محلی ایمن صورت می پذیرند. متأسفانه در چند سال گذشته هک های زیادی در بین صرافی ها وجود داشته است. درحالی‌که برخی از صرافی ها به کاربران خود خسارت پرداخت کرده‌اند، برخی دیگر این کار را نکرده اند. ما همچنین شاهد ورشکستگی صرافی های بزرگ (مانند FTX) نیز بوده ایم. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم، باید امنیت وجوه خود را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین معیارهای ایمنی، شیوه های امنیتی است که توسط صرافی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، شما باید بررسی کنید که چه کنترل های امنیتی برای اطمینان از دور نگه داشتن توکن های اتریوم شما از هکرها وجود دارد؟ برخی از کنترل های امنیتی که در این زمینه وجود دارد عبارت‌اند از:

    ذخیره‌سازی امن: صرافی های مطرحی مثل کیف پول من، اکثر ارزهای دیجیتال متعلق به مشتریان را در فضای ذخیره‌سازی سرد نگه می دارند. این فضاها کیف پول‌های آفلاینی هستند که در معرض خطر هک شدن نیستند، زیرا هرگز به اینترنت متصل نمی باشند.
  • احراز هویت دو مرحله ای: احراز هویت دو مرحله ای یا 2FA نیز بسیار مهم است. علاوه‌بر نام کاربری و رمز عبور شما، احراز هویت دو مرحله ای هنگام ورود شما به صرافی یک کد صحت سنجی را نیز از شما درخواست می‌کند. این کد فقط ازطریق تلفن هوشمند ثبت شده شما قابل دسترسی بوده و یک لایه امنیتی اضافی در حساب شما ارائه می‌دهد. کیف پول من یکی از بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم است که این قابلیت را نیز در خود جای داده است.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری

بعد از بیت کوین، اتریوم یکی از گران ترین ارزهای دیجیتال برای خرید است. در حال حاضر، این رمزارز حدود 3700 دلار (معادل حدود 230 میلیون تومان) معامله می‌شود. در طول بازار صعودی قبلی، اتریوم تقریباً 5000 دلار معامله می‌شد. به همین دلیل، اکثر سرمایه‌گذاران بخش کوچکی از یک توکن اتریوم را خریداری می‌کنند. حداقل سرمایه‌گذاری بسته به صرافی انتخابی شما متفاوت خواهد بود. شما در کیف پول من می‌توانید با حداقل وجوه مدنظرتان، اقدام به خرید اتریوم ETH کرده و به اندازه وسع تان روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنید.

کارمزدهای پلت فرم

هنگام انتخاب بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم، معیار کارمزد نیز بسیار مهم است. اکثر صرافی ها از پرداخت ها و کمیسیون های معاملاتی کسب درآمد می‌کنند. به این ترتیب، قبل از افتتاح حساب، باید هر دو نوع کارمزد را بررسی کنید. از لحاظ کارمزدی، کیف پول من ارزان ترین راه را برای خرید اتریوم ارائه می‌کند. این ادعا به این دلیل است که کیف پول من درصد بسیار پایینی از مبلغ کل سرمایه را به‌عنوان کارمزد از مشتریان دریافت می‌کند و این مبلغ در اغلب معاملات هرگز به چشم نمی‌آید.

رابط کاربری ساده و مناسب

اگر برای اولین‌بار است که اتریوم را خریداری می‌کنید، باید یک صرافی کاربرپسند انتخاب کنید. فرایند افتتاح حساب، واریز وجوه و خرید اتریوم در صرافی مدنظر شما باید یکپارچه باشد. صرافی کیف پول من یکی از بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم است که رابط کاربری بسیار جذاب و ساده‌ای داشته و هم به‌صورت تحت وب و هم به‌صورت اپلیکیشن موبایلی، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین کارشناسان پشتیبانی کیف پول من به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات کاربران در زمینه خرید اتر ETH و سایر خدمات صرافی هستند.

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

علاوه‌بر اتریوم، هزاران ارز دیجیتال دیگر در بازار رمزارزها وجود دارد. بسیاری از این رمزارزها در بستر اتریوم شکل گرفته و برخی دیگر ارتباطی به این پروژه ندارند. اگر تمایل به خرید رمزارزهایی دارید که در بستر اتریوم هستند، باید صرافی را انتخاب کنید که از طیف گسترده این توکن ها پشتیبانی می‌کند. کیف پول من یکی از بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم و توکن های این شبکه است که بیش از دو هزار ارز دیجیتال را در خود جای داده است.

روش‌های پرداخت پذیرفته شده

در هنگام جست‌وجو برای یافتن بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم، به این نکته توجه کنید که روش پرداخت ترجیحی شما در صرافی مدنظرتان پشتیبانی شود. ساده ترین و مطمئن ترین راه برای خرید اتریوم در ایران، استفاده از کارت بانکی است. کیف پول من با ارائه درگاه های مطمئن بانکی که مستقیماً به سرورهای بانک مرکزی متصل هستند، امکان خرید ارز دیجیتال با کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب را برای تمام کاربران ایرانی فراهم کرده است.

امکان ذخیره‌سازی ETH

برخی سرمایه‌گذاران اتریوم ETH را خریداری کرده و رمزارزهای خود را به یک کیف پول خصوصی منتقل می‌کنند. بااین‌حال، اغلب افراد ترجیح می‌دهند رمزارزهای ETH خود را در صرافی ای که از آن خریداری کرده‌اند، نگه دارند. این کار شبیه به نگه داشتن سهام در حساب کارگزاری سهام تان است. اکثر صرافی های رمزنگاری دارای کیف پول داخلی هستند. این کیف پول محلی است که رمزارزهای اتریوم شما تا زمانی‌که تصمیم به نقد کردن شان بگیرید، در آن ذخیره می‌شوند. کیف پول من یک بستر فوق‌العاده مطمئن و معتبر است که علاوه‌بر امکان خرید اتریوم با کمترین کارمزد، امکان نگه‌داری ETH بدون هیچ هزینه ای را برای کاربران فراهم می‌کند. این صرافی دارای کنترل های امنیتی بسیاری بوده و امنیت کامل رمزارزهای اتریوم کاربران را تضمین می‌کند.

سرمایه‌گذاری و کسب سود با خرید اتریوم

وقتی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم را خریداری می‌کنید، فرایند سرمایه‌گذاری شما مشابه سایر دارایی ها است. به طوری که اگر قیمت اتریوم پس از سرمایه‌گذاری افزایش یابد، درآمد کسب خواهید کرد. و برعکس، اگر اتریوم را به قیمتی کمتر از آنچه در ابتدا پرداخت کرده اید بفروشید ضرر خواهید کرد. در اینجا یک مثال سریع از نحوه عملکرد سرمایه‌گذاری اتریوم به شما عزیزان شرح داده ایم:

    فرض کنید به اندازه ده میلیون تومان اتریوم خریداری کرده اید. در زمان سرمایه‌گذاری، اتریوم با قیمت دویست میلیون تومان به ازای هر واحد اتر معامله می‌شود.
  • پس از خرید، توکن های اتریوم خود را به مدت سه سال در کیف پول من نگه می دارید.
  • اکنون ارزش اتریوم هشتصد میلیون تومان است. در مقایسه با قیمت سه سال قبل اتریوم، این رمزارز حدود 400 درصد افزایش داشته است.
  • شما تصمیم دارید پول خود را نقد کنید. سرمایه‌گذاری اولیه شما ده میلیون تومان بود. بنابراین با سود حدود 400 درصدی، شما اکنون 40 میلیون تومان در اختیار داشته و سی میلیون تومان سود کسب کرده اید.

درست مانند بازار سهام، ارزش اتریوم براساس عرضه و تقاضای بازار افزایش و کاهش می یابد. بااین‌حال، در نظر داشته باشید که دامنه نوسان اتریوم بسیار فرارتر از بازار سهام است. تا به امروز روند تقاضا برای اتریوم بیشتر از عرضه آن بوده است. این بدان معنا است که افراد بیشتری تمایل به خرید اتریوم دارند که به افزایش قیمت آن کمک می‌کند. در بازار نزولی، علاقه کمتری به اتریوم وجود دارد. با افزایش فشار فروش، ارزش آن نیز افزایش می یابد. یکی از بهترین صرافی ها برای خرید اتریوم در بازار صعودی و نزولی، کیف پول من است. این صرافی بدون توجه به شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا، تمام سفارشات مشتریان را با حداکثر سرعت و کمترین کارمزد ثبت و پردازش می‌کند.

منبع: zoomg-368533

برچسب ها