جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > ۷ مورد از تکان‌دهنده‌ترین حملات حیوانات به انسان‌ها

۷ مورد از تکان‌دهنده‌ترین حملات حیوانات به انسان‌ها

حیوانات می‌توانند دوستان، همراهان، منابع و بخش زیبایی از طبیعت اطراف ما باشند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر ورق برگردد و آن‌ها به مهاجمانی مرگبار تبدیل شوند؟

فرادید| انسان‌ها از ابتدای پیدایش با حیوانات همزیستی داشته‌اند. آن‌ها با اشکال و اندازه‌های مختلفشان برای موفقیت و خوشبختی انسان ضروری بوده‌اند، خواه به شکل همراه، به عنوان غذا و یا به عنوان یک ابزار کار.

به گزارش فرادید، با این حال، بدیهی است که برخی از حیوانات را نمی‌توان رام کرد و مردم یاد گرفته‌اند در مورد این موجودات احتیاط کنند. با وجود مراقبت‌های فراوان، گاهی نمی‌توان جلوی برخی حملات را گرفت؛ چه به دلیل خطای انسانی و چه به دلایل ناشناخته. گذشته از اینها، نتایج این برخوردها می‌تواند پیامدهای دگرگون‌کننده‌ای داشته باشد. در اینجا چند مورد از عجیب‌ترین سوابق حملۀ حیوان به انسان را ملاحظه می‌کنید.

1. افتادن مار از آسمان و پرواز شاهین به زمین

لئونارد لاندا، تکاور پارک ملی یخچال طبیعی با خرسی که میشل کونز را در دریاچه قزل‌آلا کشت، ۱۹۶۷

یک شب تابستانی در پارک ملی گلِیسیِر (یخچال طبیعی) در سال ۱۹۶۷ سبب شد ایالات متحده و خدمات پارک ملی برای همیشه نحوه مدیریت خرس‌ها و رابطه انسانها و خرسها را تغییر دهند. پارک‌های ملی گذشته با امروز بسیار فرق داشتند. ریختن زباله و غذا دادن به حیوانات رایج بود. این رفتارها به شرطی کردن حیوانات وحشی مختلف، به ویژه خرس‌های گریزلی کمک کرده بود و آنها انسان‌ها را با غذا ربط میدادند و همین موضوع، منجر به فاجعه‌ای در شب ۱۳ آگوست شد. دو زن به نام‌های میشل کونز و جولی هِلگِسون، هر دو نوزده ساله، پس از کشیده شدن از اردوگاهشان توسط دو خرس مختلف در پارک، چندین مایل دورتر از یکدیگر، به طرز مرگباری کشته شدند. 

حکاکی قرن هجدهم که هیولا را به تصویر می‌کشد

این داستان نه چندان جدید به قرن هجدهم فرانسه برمی‌گردد، زمانی که موجودی ناشناخته، حومه شهر فرانسه را در منطقه گِوادِن به وحشت انداخت. نخستین قربانی، ژان بوله‌ی ۱۴ساله بود که از گوسفندان نگهداری می‌کرد و بعدتر به شکل وحشیانه‌ای کشته شد. این حادثه قربانیان بیشتری داشت که بسیاری از آن‌ها گلویشان دریده یا اجسادشان تکه تکه شده بود. 

بیشتر قربانیان، زنان و کودکان بودند، برخی تنها و برخی با دیگران. در مجموع، در حملاتی که حدود سه سال طول کشید، حدود ۱۰۰ تن کشته و ۳۰۰ تن زخمی شدند. تا به امروز، هیچ کس با اطمینان نمی‌داند جانور گوادن چه بود. امروزه حدس می‌زنند آن جانور احتمالاً گرگ (احتمالاً یک گله، نه فقط یک گرگ)، یک گرگ دورگه، یک قاتل سریالی در لباس مبدل و یک گربه یا کفتار بزرگ بوده که از قفس جانوران نمایشی فرار کرده است. 

4. ببر چمپاوات

تمساح‌های جوان

در سال ۲۰۱۰، یک هواپیمای مسافربری کوچک در آفریقا بخاطر یک تمساح قاچاق سقوط کرد. مسافری یک تمساح را در کیف دستی خود پنهان کرده بود، اما تمساح از کیف دستی بیرون آمد. مسافران وحشت‌زده با دیدن تمساح از صندلی‌های خود بلند شدند و با عجله به طرف دیگر هواپیما رفتند. به دلیل اندازه کوچک هواپیما، این جابجایی مسافران سبب شد هواپیما از تعادل خارج شود و خلبانان نتواند کنترل آن را دوباره به دست گیرد. این حادثه منجر به مرگ دو خلبان و هجده مسافر می‌شود و تنها یک مسافر برای بازگویی داستان زنده می‌ماند. اگرچه این تمساح قصد حمله نداشت، اما حضورش برای ایجاد ترس شدیدی که منجر به مرگ بیست نفر شد، کافی بود. 

6. گرگ‌ها به خواننده نوظهور حمله می‌کنند

اجرای تیلیکوم در سال ۲۰۱۱ 

اورکا تیلیکوم که سال ۱۹۸۳ به عنوان یک بچه نهنگ دوساله اسیر شد و بین مردم به نام «شامو» معروف شد، ستاره SeaWorld در اورلاندوی فلوریدا بود. چیزی که مردم نمی‌دانستند این بود که او عامل دو مرگ بود، یکی در سال ۱۹۹۱ زمانی که یک مربی لیز خورد و در استخر او افتاد و تیلیکوم و دو هم‌نوع او زیر آب رفتند و مربی را کشیدند تا اینکه چند ساعت بعد مرد. 

دومین اتفاق هفت سال بعد رخ داد زمانی که یک مرد بیست و هفت‌ ساله بی‌جان در مخزن تیلیکوم پیدا شد. صبح هنگام رسیدن کارکنان مرد جوان روی پشت نهنگ آویخته بود و بدنش پوشیده از زخم و خوردگی بود. SeaWorld هر دو رویداد را مخفی نگه داشت، اما وحشتی که سال ۲۰۱۰ مقابل چشمان بازدیدکنندگان رخ داد، گذشته هولناک تیلیکوم را فاش کرد و مردم را به این پرسش واداشت که آیا نگهداشتن نهنگ‌ها در اسارت کار درستی است یا نه!

00

دان برانچو با یک نهنگ ناشناس

در آن روز، مربی باتجربه، دان برانچو لبه استخر نهنگ ایستاده بود و به عنوان بخشی از نمایش «غذا با شامو» به نهنگ غذا می‌داد. تیلیکوم ناگهان او را قاپید، به گفته برخی شاهدان، از موهای دم اسبی‌اش او را گرفت و به زیر آب کشید و به سرعت او را در استخر حرکت داد. امدادگران به دلیل واکنش تهاجمی نهنگ، نتوانستند برانچو را نجات دهند. 

زمانی که جسد برانچو از استخر خارج شد، پوست سرش کنده شده بود، نخاعش قطع شده بود و استخوان فک و دنده‌هایش شکسته بود. علت مرگ او ضربه‌های شدید و غرق‌شدگی اعلام شد. در حالی که برخی بدون تردید به نهنگ برچسب قاتل زدند، بسیاری SeaWorld و کسب و کارهای مشابه را به خاطر رفتارشان با تیلیکوم و دیگر نهنگ‌ها مقصر دانستند، به ویژه پس از انتشار مستند Blackfish سال ۲۰۱۳ که عواقب نگهداری این پستانداران بسیار باهوش را در اسارت فاش کرد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-188860

برچسب ها
نسخه اصل مطلب