جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) تسلیحات نیروی هوایی سلطنتی اردن

(تصاویر) تسلیحات نیروی هوایی سلطنتی اردن

نیروی هوایی سلطنتی اردن با نام اصلی سلاح الجو الملکی الاردنی رسماً در ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۵ تأسیس شد. مأموریت آن طبق وب سایت رسمی این ارگان نظامی چنین است: «حفاظت و دفاع از حاکمیت و تمامیت پادشاهی هاشمی اردن». اردن یکی از اصلی‌ترین متحدان منطقه‌ای ایالات متحده است و این اتحاد در زمینه همکاری‌های نظامی نیز نمود پیدا کرده است.

در ۱۶ آوریل ۲۰۲۴، بسیاری از رسانه‌های خارجی مدعی شدند که نیروی هوایی اردن چندین پهپاد و موشک ایران را در جریان حمله این کشور به اسرائیل سرنگون کرده است.

به گزارش روزیاتو، در جریان این عملیات صد‌ها پهپاد، موشک کروز و بالستیک به سمت اسرائیل شلیک شد و به ادعای کشور‌های غربی متحد تل آویو، سامانه‌های دفاعی این کشور‌ها برخی از این پرتابه‌ها را در هوا سرنگون کردند.

رویترز گزارش داده بود که جت‌های نیروی هوایی اردن برخی از این رهگیری‌ها را انجام داده‌اند، در حالی که برخی کارشناسان نظامی مدعی شده اند که در این عملیات رهگیری از سلاح‌ها و تسلیحات آمریکایی استفاده شده بود. اما اکنون سوال این است که نیروی هوایی اردن چقدر قدرت داشته و چه تسلیحاتی را در خدمت دارد؟

اردنی‌ها اولین محموله هلیکوپتر‌های کبرا را در اواخر دهه ۱۹۸۰ از ایالات متحده دریافت کردند و دومین محموله آن در سال ۲۰۰۱ به دستشان رسید. در سال ۲۰۱۴، به عنوان جایزه‌ای دیگر برای معاهده صلح اسرائیل و اردن، نیروی هوایی اسرائیل (AF) ۱۶ کبرای خود را به این کشور منتقل کرد.

منبع: fararu-735075

برچسب ها
نسخه اصل مطلب