جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  افزایش توان گیاهان با استفاده از کودهای پتاسه و فسفانه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان

 افزایش توان گیاهان با استفاده از کودهای پتاسه و فسفانه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرما و گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند گفت: با مصرف این کود ها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

«سید صمد ضیائی»، اظهار کرد: در یک دهه اخیر و قبل از سال۱۴۰۱ در مصرف کودهای فسفاته و ‌پتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشور دچار کم‌مصرفی شده بودیم.
 به گفته وی؛ طی سال های۱۴۰۱و۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌ کود‌های فسفاته پتاسه‌ و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.
وی با استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی یاد آور شد: ذخایر استراتژیک ،بیش ازسه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و 6 هزارو۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
به گفته وی؛ مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد.
وی افزود: بر اساس سهمیه سالیانه ،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که  ۱۹ درصد به میزان 6 هزار و۳۱۲ تن تامین شده و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان 7 و۴۴۴ تن محقق شده است.
ضیائی از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودها را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت  تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب