جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > افزایش مهاجرت دانش‌آموزان گلستان به گرگان

مدیر آموزش و پرورش گرگان عنوان کرد:

افزایش مهاجرت دانش‌آموزان گلستان به گرگان

مدیر آموزش و پرورش گرگان، مهاجرت دانش‌آموزان از اقصی نقاط گلستان به گرگان را یکی از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از ۴۱۷ هزار دانش‌آموز گلستانی، ۹۰ هزار نفر در مرکز استان گلستان تحصیل می‌کنند.

حسن مدرس‌زاده عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم در سالن اجلاس آموزش و پرورش گرگان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان گرگان مسائل و مشکلات خود را دارد و مدل مدیریتی اداره شهرستان به دلیل استقرار اداره کل در مرکز استان، متفاوت است. 

وی با بیان اینکه مهاجرت دانش‌آموزان از شهرستان‌ها و روستاها به مرکز استان گلستان یکی از مشکلات موجود است، ادامه داد: نوعی از این مهاجر به دلیل مدارس تیزهوشان بوده و نگاه خانواده‌ها معطوف به پایان دوره ابتدایی و تحصیل در مدارس تیزهوشان است و به همین دلیل سیلی از مهاجرت را شاهد هستیم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان دانش آموزان شهرستان را ۹۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در سال‌ تحصیلی پیش‌رو ۷۸ هزار دانش‌آموز در شهر گرگان تحصیل می‌کنند که علاوه بر مسائل ترافیکی، مشکلات دیگری را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی ایجاب کرده تا سراسر استان به شکل برابر از پتانسیل معلمان مجرب و کارآزموده برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی در استان گلستان ۴.۸ و در شهر گرگان ۴.۲ است که سیستم آموزش و پرورش مرکز استان را با مشکل مواجه کرده و تلاش می‌شود این سرانه افزایش یابد.

مدرس‌زاده تعداد مدارس شهرستان گرگان را ۳۷۰ مدرسه و غیردولتی را ۱۱۰ مدرسه برشمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه بالغ بر ۳۶ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در شهرستان گرگان داریم، این مدارس سهم ویژه‌ای را در تعلیم و تربیت داشته‌اند.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب