جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > مقایسه ایران خودرو ریرا و ام وی ام X55 پرو، شاسی بلند ایرانی یا چینی؟

مقایسه ایران خودرو ریرا و ام وی ام X55 پرو، شاسی بلند ایرانی یا چینی؟

تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که ایران‌خودرو باعجله و ناگهانی از ریرا به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی رونمایی کرد. بیش از یک سال بعد یعنی در بهمن ۱۴۰۲ نیز این شرکت خط تولید کراس‌اوور خود را افتتاح کرد و حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها، قرار است فروش ریرا از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد کراس‌اوور ایران‌خودرو به بازار نزدیک شده باشد.

قرار است به‌زودی فروش کراس‌اوور ریرا ایران‌خودرو آغاز شود درحالی‌که در بازار با رقبای چینی زیادی مثل ام‌وی‌ام X55 پرو مواجه خواهد بود.

X55 پرو هرچند برخلاف کراس‌اوورهای جدیدتر چینی و همین‌طور ریرا از نمایشگرهای یکپارچه بی‌بهره است اما هنوز هم با تریم قرمز، صفحه آمپر دیجیتالی و کنترل‌های لمسی سیستم تهویه، کابین قابل‌قبولی دارد. درمجموع، کابین ریرا اندکی از رقیب چینی مدرن‌تر به نظر می‌رسد اما هماهنگی طراحی داخلی X55 پرو بهتر است و بنابراین در اینجا هم باید دو خودرو را تقریباً در یک سطح دانست.

در سمت دیگر، X55 پرو به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، توان کراس‌اوور چینی کمی از رقیب ایرانی کمتر است درحالی‌که وزن یکسانی با آن دارد. البته همه‌چیز در اعداد روی کاغذ خلاصه نمی‌شود و موارد دیگری مثل هماهنگی پیشرانه و گیربکس هم در شتاب و کشش خودرو نقش دارد که این موضوع پس از آزمایش‌های واقعی ریرا مشخص خواهد شد. این در حالی است که X55 پرو از یک گیربکس CVT برای انتقال نیرو استفاده می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

  ام‌وی‌ام X55 پرو ایران‌خودرو ریرا
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۶ اسب بخار ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
ظرفیت باک ۵۱ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم ۱۴۲۵ کیلوگرم
طول ۴,۳۱۸ میلی‌متر ۴,۳۳۴ میلی‌متر
عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر ۱,۸۰۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۲ میلی‌متر ۱,۶۳۸ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۶۱۰ میلی‌متر ۲,۵۹۰ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر

 

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-185973

برچسب ها
نسخه اصل مطلب