افزایش نجومی دستمزد بازیگران سینما با ورود پولهای مشکوک
کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» گفت: افرادی با پولشویی و رانت سرمایه های نامعلوم را وارد سینما کرده و باعث گران شدن بیمنطق این هنر شدهاند. شرایط فعلی به نحوی پیش رفته که سینمای بخش مستقل حذف شده و سینمای فرهنگی نیز آخرین نفسهای خود را میکشد.
عباس رافعی، پیرامون کم کار شدن خود در عرصه کارگردانی سینما گفت: وقتی سینما دست عده محدودی میافتد نباید بیش از این انتظار داشت، همین افراد سرمایههای مشکوکی را وارد سینما میکنند و با همان سرمایه به تولید فیلم میپردازند، به همین دلیل شاید من نسبت به گذشته کم کار تر شدهام.
وی در همین راستا ادامه داد: ورود سرمایههای بادآورده و مشکوک به سینما باعث افزایش نجومی دستمزد بازیگران شده و همینطور گران تمام شدن بهای نهایی تولید فیلم را به همراه دارد. این نوع از اتفاقات باعث میشود تا فیلمسازان بخش خصوصی به سختی نفس بکشند و یا بتوانند فیلم بسازند.
کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» ورود برخی سرمایه گذاران مشکوک به سینما را ضربهای بزرگ بر بدنه این هنر دانست و افزود: افرادی با پولشویی و رانت سرمایه های نامعلوم را وارد سینما کرده و باعث گران شدن بیمنطق این هنر شدهاند. شرایط فعلی به نحوی پیش رفته که سینمای بخش مستقل حذف شده و سینمای فرهنگی نیز آخرین نفسهای خود را میکشد.
وی در همین رابطه اذعان کرد: دلیل کم کاری من هم ورود همین سرمایه نامعلوم به سینما است، در حال حاضر قصد دارم فیلمی تازه بسازم اما به واسطه شرایط نامشخص تولید اقدامی را انجام نداده ام.
این کارگردان سینما درباره حضور برخی کارگردانان بزرگ سینما در عرصه سینمای گیشه افزود: از نظر من وقتی عدالت در چرخه تولید و اکران وجود داشته باشد و سازمان سینمایی برنامه محور پیش برود بسیاری از مشکلات سینما قابل حل خواهد بود اما به واقع اگر در حال حاضر برنامه پنج سالهای از سازمان سینمایی بخواهیم قطعا چنین برنامه ای وجود نخواهد داشت.
وی حوزه مدیریت سینما را دچار یک روزمرگی طولانی دانست و اشاره کرد: شاید مسئولین سینمایی تنها برای فردا روز خود برنامه دارند و فعالیت آنها طی سالهای گذشته نشان داده که به طور کامل دچار روزمرگی شدهاند، از نظر من تنها راه برون رفت از بحران سینما برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید بدانیم به فرض مثال سینمای ایران طی ده سال آینده قرار است که به کدام نقطه برسد و یا چه اهدافی را دنبال کند.
کارگردان فیلم سینمایی «بهت» ادامه داد: سینمای ایران برای موفقیت در آینده باید به سمت تولید آثار دغدغه مند برود، بدون شک فیلمسازان مستقل میتوانند در این راه کمک شایانی را به سینما بکنند اما کمک آنها مستلزم وجود شرایط عادلانه در تولید و پخش خواهد بود.
وی با اشاره به وجود رانت در سینما اذعان کرد: سینمای امروز ما دست چند تهیه کننده، دفتر سینمایی و یا سینمادار است، این اتفاق بدون شک رانت سینمایی را بوجود آورده و باعث تک سویه شدن نگاه تولید در سینما شده است.
رافعی درباره چگونگی اکران فیلم سینمایی «بهت» خاطرنشان کرد: قرار بود که این فیلم در ابتدای سال جاری اکران شود اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سینماها این اکران به تعویق افتاد، تا جایی که میدانم پخش کننده فیلم در حال بررسی شرایط برای اکران آنلاین این فیلم سینمایی است، اکران آنلاین خوشبختانه تاکنون موفق بوده و امیدوارم در صورت اکران آنلاین، فیلم «بهت» هم با استقبال روبرو شود.
وی در همین راستا ادامه داد: ورود سرمایههای بادآورده و مشکوک به سینما باعث افزایش نجومی دستمزد بازیگران شده و همینطور گران تمام شدن بهای نهایی تولید فیلم را به همراه دارد. این نوع از اتفاقات باعث میشود تا فیلمسازان بخش خصوصی به سختی نفس بکشند و یا بتوانند فیلم بسازند.
کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» ورود برخی سرمایه گذاران مشکوک به سینما را ضربهای بزرگ بر بدنه این هنر دانست و افزود: افرادی با پولشویی و رانت سرمایه های نامعلوم را وارد سینما کرده و باعث گران شدن بیمنطق این هنر شدهاند. شرایط فعلی به نحوی پیش رفته که سینمای بخش مستقل حذف شده و سینمای فرهنگی نیز آخرین نفسهای خود را میکشد.
وی در همین رابطه اذعان کرد: دلیل کم کاری من هم ورود همین سرمایه نامعلوم به سینما است، در حال حاضر قصد دارم فیلمی تازه بسازم اما به واسطه شرایط نامشخص تولید اقدامی را انجام نداده ام.
این کارگردان سینما درباره حضور برخی کارگردانان بزرگ سینما در عرصه سینمای گیشه افزود: از نظر من وقتی عدالت در چرخه تولید و اکران وجود داشته باشد و سازمان سینمایی برنامه محور پیش برود بسیاری از مشکلات سینما قابل حل خواهد بود اما به واقع اگر در حال حاضر برنامه پنج سالهای از سازمان سینمایی بخواهیم قطعا چنین برنامه ای وجود نخواهد داشت.
وی حوزه مدیریت سینما را دچار یک روزمرگی طولانی دانست و اشاره کرد: شاید مسئولین سینمایی تنها برای فردا روز خود برنامه دارند و فعالیت آنها طی سالهای گذشته نشان داده که به طور کامل دچار روزمرگی شدهاند، از نظر من تنها راه برون رفت از بحران سینما برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید بدانیم به فرض مثال سینمای ایران طی ده سال آینده قرار است که به کدام نقطه برسد و یا چه اهدافی را دنبال کند.
کارگردان فیلم سینمایی «بهت» ادامه داد: سینمای ایران برای موفقیت در آینده باید به سمت تولید آثار دغدغه مند برود، بدون شک فیلمسازان مستقل میتوانند در این راه کمک شایانی را به سینما بکنند اما کمک آنها مستلزم وجود شرایط عادلانه در تولید و پخش خواهد بود.
وی با اشاره به وجود رانت در سینما اذعان کرد: سینمای امروز ما دست چند تهیه کننده، دفتر سینمایی و یا سینمادار است، این اتفاق بدون شک رانت سینمایی را بوجود آورده و باعث تک سویه شدن نگاه تولید در سینما شده است.
رافعی درباره چگونگی اکران فیلم سینمایی «بهت» خاطرنشان کرد: قرار بود که این فیلم در ابتدای سال جاری اکران شود اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سینماها این اکران به تعویق افتاد، تا جایی که میدانم پخش کننده فیلم در حال بررسی شرایط برای اکران آنلاین این فیلم سینمایی است، اکران آنلاین خوشبختانه تاکنون موفق بوده و امیدوارم در صورت اکران آنلاین، فیلم «بهت» هم با استقبال روبرو شود.