جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سبزقباها قربانی زیاده‌خواهی زنبورداران سودجو/ متخلفان در ارسنجان دستگیر شدند

سبزقباها قربانی زیاده‌خواهی زنبورداران سودجو/ متخلفان در ارسنجان دستگیر شدند

به دنبال انعکاس گزارش‌هایی مبنی بر تلف شدن پرندگانی از نوع زنبورخوار در محدوده ارسنجان، رییس حفاظت محیط زیست آن شهرستان از شناسایی و دستگیری متخلفان خبر داد.

حسن ابراهیمی با اظهار تاسف از اتلاف شماری "سبزقبا" گفت: درپی گزارش‌های مردمی مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبور خوار در جنگل ارسنجان، دو نفر زنبوردار غیربومی متخلف که با ترفندهای خاص با هدف پیشگیری از خسارت به کندوهای خود مبادرت به اتلاف این پرنده های زیبا کرده بودند، دستگیر شدند.

ابراهیمی ادامه داد: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰قطعه پرنده از نوع زنبور خوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

به گفته او، ماموران اجرایی  اداره حفاظت محیط زیست  برای رصد و گشت وپایش وبررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی ودستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورت جلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پزندگان وحشی نیز مستند سازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات وبرخورد قانونی به دادگاه ارسال شد. متخلفان به دلیل کسب درآمد ومنفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند اما نقش با ارزش وبی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست،

ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

وی اضافه کرد: چنین تخلفاتی قطعا از چشم مامورین این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیر انسانی  در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به  راهکارهای پیشگیرانه برای در امان ماندن کندوهای عسل از هجوم زنبورخواران گفت: پیشنهاد می شود زنبورداران با ایجاد سروصدا در اطراف کندوها و برپایی مترسک ویا ایجاد امواج ویا صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد  آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

 انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب