جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > 10 اسپین آف انیمیشنی برتر؛ از شیرشاه تا گربه چکمه پوش

10 اسپین آف انیمیشنی برتر؛ از شیرشاه تا گربه چکمه پوش

اسپین‌آف انیمیشن‌های فرعی که به کاوش در گوشه و کنار دنیای یک انیمیشن محبوب می‌پردازند، شخصیت‌های جدیدی را معرفی می‌کنند، داستان‌های ناگفته را روایت می‌کنند و گاه حتی از انیمیشن اصلی نیز محبوب‌تر می‌شوند.

در دنیای پر شور و هیجان انیمیشن ، گاهی داستان‌ها و شخصیت‌های محبوب، فراتر از یک سریال یا فیلم، ریشه می‌دوانند و دنیای خود را خلق می‌کنند. اینجاست که پای اسپین‌آف‌ها به میان می‌آید.

اسپین‌آف انیمیشن‌های فرعی که به کاوش در گوشه و کنار دنیای یک انیمیشن محبوب می‌پردازند، شخصیت‌های جدیدی را معرفی می‌کنند، داستان‌های ناگفته را روایت می‌کنند و گاه حتی از انیمیشن اصلی نیز محبوب‌تر می‌شوند.

در این مقاله، سفری به دنیای انیمیشن‌های فرعی خواهیم داشت و به سراغ 10 تا از بهترین نمونه‌های این ژانر می‌رویم. در ادامه با ما همراه شوید.

1. پنگوئن‌های ماداگاسکار (Madagascar penguins)

    امتیاز: 6.5 از 10
  • کارگردان: بردلی ریموند
  • مدت زمان: 77 دقیقه
  • سال انتشار: 2004
  • اسپین‌آف شیرشاه 1994

انیمیشن شیرشاه یک و نیم (2004) که با نام شیرشاه 3 نیز شناخته می‌شود. شما را به سفری شاد و پرماجرا در سرزمین غرور می‌برد. این انیمیشن که دنباله‌ای بر دو قسمت پرفروش شیرشاه (1994) و شیرشاه 2: پادشاهی سیمبا (1998) است. داستان انمیشن از زاویه دید دو شخصیت محبوب، تیمون و پومبا، روایت می‌شود.

در این انیمیشن، تیمون و پومبا، ماجراهای خود را در دوران کودکی سیمبا، پادشاه شیر، تعریف می‌کنند. آن‌ها از روزهای بی‌خیالی در جنگل، شیطنت‌های بامزه‌شان و البته خطرات و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌اند، برایتان خواهند گفت. شیرشاه 3 پر از لحظات طنز و شوخی‌های دوست‌داشتنی است که هم کودکان و هم بزرگسالان را مجذوب خود می‌کند. تیمون و پومبا با شخصیت‌های شاد و سرزنده خود، لحظات مفرحی را برای تماشاگران رقم می‌زنند.

اگر به دنبال یک انیمیشن شاد، سرگرم‌کننده و خانوادگی هستید، شیرشاه یک و نیم انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این انیمیشن با داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موسیقی‌های خاطره‌انگیز، لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

3. ماجراهای تیگر (The Tigger Movie)

    امتیاز: 6.7 از 10
  • سال انتشار: 2000
  • اسپین‌آف داستان اسباب بازی‌ها

انیمیشن Buzz Lightyear of Star Command، یک مجموعه علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی آمریکایی است که توسط استودیو انیمیشن سازی پیکسار و انیمیشن تلویزیونی والت دیزنی ساخته شده است. این انیمیشن به عنوان اسپین آفی از مجموعه فیلم های Toy Story ساخته شده و به ماجراجویی های کاپیتان باز لایتیر، شخصیت محبوب این مجموعه، در دنیای واقعی خود می پردازد.

داستان این انیمیشن در دنیای خیالی “فرماندهی ستاره” اتفاق می افتد، جایی که باز لایتیر به عنوان یک رنجر فضایی شجاع و ماهر در کنار تیمی از همکارانش با دشمنان کهکشان مبارزه می کند. دشمن اصلی آنها، امپراطور زورگ، یک شخصیت شرور با جاه طلبی های بی پایان برای تسلط بر جهان است.

اگر به دنبال یک انیمیشن علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی سرگرم کننده با شخصیت های جذاب و داستان های هیجان انگیز هستید، انیمیشن Buzz Lightyear of Star Command گزینه ی مناسبی برای شما است.

5. شکارچیان ارواح واقعی (The Real Ghostbusters)

    امتیاز: 7.8 از 10
  • سال انتشار: 1995
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • اسپین‌آف حیوانات حیوانات

پینکی و برین، دو موش آزمایشگاهی با ژن‌های دستکاری‌شده، ستارگان انیمیشنی کمدی و سرگرم‌کننده‌ای به همین نام هستند. این مجموعه که از سال 1995 تا 1998 در 65 قسمت پخش شد، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شد.

در هر قسمت، پینکی و برین از قفس خود در آزمایشگاه فرار می‌کنند و ماجراجویی‌های جدیدی را آغاز می‌کنند. برین با طرح‌های گوناگون سعی می‌کند تا دنیا را فتح کند، اما پینکی با بلاهت و خرابکاری‌هایش، نقشه‌های او را نقش بر آب می‌کند. این تضاد بین هوش برین و بلاهت پینکی، موقعیت‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد.

پینکی و برین  بیشتر از یک انیمیشن ساده سرگرم‌کننده است. این مجموعه به موضوعاتی مانند هوش، جاه‌طلبی، دوستی و وفاداری می‌پردازد و پیام‌های آموزنده‌ای را در قالب طنز به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک انیمیشن کمدی، سرگرم‌کننده و آموزنده هستید، پینکی و برین انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

7. انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها (Star Wars: The Clone Wars)

    امتیاز: 8.1 از 10
  • سال انتشار: 1997
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • اسپین‌آف انمیشن بیویس و بات هد

در اعماق حومه ی آمریکا، شهری خیالی به نام لوندل واقع شده که محل زندگی شخصیت‌های دوست‌داشتنی انیمیشن داریا است. این سریال انیمیشنی کمدی، که از سال 1997 تا 2002  روی آنتن MTV می‌رفت، به زبانی طنزآمیز و گزنده، به مسائل و مشکلات دوران نوجوانی، فرهنگ عامه، و طبقه‌بندی‌های اجتماعی می‌پردازد.

در این شهر دختری باهوش و کنجکاو به نام داریا مگ‌دورفر زندگی می‌کند. داریا با چشمانی تیزبین و لحنی طعنه‌آمیز، پوچ‌گرایی و تناقضات دنیای اطرافش را نقد می‌کند. او به همراه بهترین دوستش، جین، در دنیایی پرسه می‌زنند که پر از آدم‌های سطحی، مدپرست و دنباله‌رو مد است و از این طریق، طنز تلخی را به تصویر می‌کشد.

خانواده داریا نیز به نوبه خود، منبع طنز این انیمیشن هستند. هلن، مادر داریا، زنی عصبی و کم‌حوصله است که در تلاش است تا ظاهری ایده‌آل از خانواده خود به نمایش بگذارد. جک، پدر داریا، شخصیتی ساده‌لوح و شوخ‌طبع دارد که سعی می‌کند با شوخی‌های خود، تنش‌های موجود در خانواده را کاهش دهد. کوئین، خواهر کوچک‌تر داریا، دختری شاد و پرانرژی است که در دنیای فانتزی خود غرق شده و به دنبال جلب توجه اطرافیان است.

با وجود اینکه بیش از دو دهه از زمان پخش این انیمیشن می‌گذرد، اما طنز هوشمندانه و لحن گزنده آن، همچنان جذاب و تازگی دارد. داریا، انیمیشنی است که به شما کمک می‌کند تا با نگاهی طنزآمیز به دنیای اطراف خود نگاه کنید و به درک عمیق‌تری از مسائل و مشکلات جامعه برسید. اگر به دنبال یک انمیشن طنز آمیز همرا با مشکلات نوجوانان هستید به شدت پیشنهاد می‌کنیم که این انیمشن را از دست ندهید.

9. لگو بتمن (The LEGO Batman Movie)

    امتیاز: 7.8 از 10
  • سال انتشار: 2022
  • کارگردان: جوئل کرافورد، ژانوئل مرکادو
  • مدت زمان: 102 دقیقه
  • اسپین‌آف گربه‌ی چکمه پوش 2011

گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو، انیمیشنی کمدی ماجراجویی و دنباله‌ای بر انیمیشن محبوب گربه‌ی چکمه‌پوش 2011 است که در سال 2022 روانه سینماها شد. این فیلم، ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های شرک محسوب می‌شود و ماجراجویی‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای این گربه‌ی شمشیرزن دوست‌داشتنی رقم می‌زند.

در این انیمیشن، گربه‌ی چکمه‌پوش که قبلا هشت تا از جان‌های نه گانه‌اش را از دست داده، متوجه می‌شود که تنها یک جان به او باقی مانده است. این موضوع او را به وحشت می‌اندازد و سفری پرمخاطره را برای یافتن افسانه‌ای به نام آخرین آرزو آغاز می‌کند. با یافتن این آرزو، گربه می‌تواند امیدوار باشد که جان‌های از دست رفته‌اش را دوباره به دست آورد.

اما این سفر آسان نخواهد بود! گربه‌ی چکمه‌پوش در این مسیر با دشمنان جدید و قدرتمندی از جمله گلدیلاکس و سه خرس، غول جک و مرگ روبرو می‌شود که هر کدام به دنبال شکار او هستند.

شخصیت‌های دیگری در این انیمیشن، از جمله کیتی سافت‌پاوز (گربه‌ای حیله‌گر و دوست‌داشتنی) و پریتو (سگی وفادار و شجاع) نیز حضور دارند. این دو همراه گربه در سفر پرماجرای او هستند و به او در نبردها و چالش‌های مختلف کمک می‌کنند. اگر به دنبال انیمیشنی جذاب، سرگرم‌کننده و پرماجرا هستید، گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو را حتما تماشا کنید.

سخن آخر

اسپین‌آف‌ها بخش مهمی از دنیای انیمیشن را تشکیل می‌دهند و نقشی کلیدی در گسترش این پدیده محبوب ایفا می‌کنند. با بررسی مزایا و معایب اسپین‌آف‌ها و همچنین بررسی نمونه‌های موفق و ناموفق آن، می‌توان به درک عمیق‌تری از این پدیده جذاب دست یافت. ما در این مقاله لیستی از 10 اسپین‌آف بر اساس رتبه را برای شما شرح که می‌توانید مطابق با میل خود هرکدام از آن‌ها را انتخاب کرده  و از تماشای آن لذت ببرید.

منبع: مایکت

منبع: faradeed-185728

برچسب ها
نسخه اصل مطلب