جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > 10 شغل مجازی که آینده­ خوبی دارند!

10 شغل مجازی که آینده­ خوبی دارند!

برای انجام بعضی کارها لازم نیست از خانه بیرون بروید و در ساعت مشخص در یک مکان خاص حضور فیزیکی داشته باشید! بلکه می­توانید از هر جایی با یک موبایل و کامپیوتر یا لپ تاپ در هر ساعتی که خواستید کار کنید و پول بگیرید این همان شغل مجازی است که اگر در آن حرفه‌ای شوید، بسیار درامد خوبی خواهید داشت.

شما می­توانید به صورت دورکاری یا به اصطلاح فریلنسری کار کنید. البته برای انتخاب شغل مجازی دو اصل خیلی مهم را در نظر داشته باشید:

1) علاقه و استعداد: علاقه­یتان را درنظر بگیرید و مهارت و استعداد خود را بشناسید.

2) درآمد: درآمدتان به حدی باشد که مجبور نباشید بعد از مدتی کارکردن برگردید و دوباره شغل دیگری انتخاب کنید.

شغل‌های اینترنتی حداقل دو مزیت خیلی مهم دارند:

پس با ما همراه باشید تا با هم چند ایده­ پول درآوردن را مرور کنیم.

همکاری در فروش

برای اینکه یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید نیاز به سرمایه دارید اما شما بدون سرمایه هم می­توانید این کار را انجام دهید. کافیست اگر سایت یا پیج پرترافیک و خوبی دارید با فروشگاه‌های دیگر در فروششان همکاری داشته باشید. برای اینکه لینک محصولاتتان را در سایت یا شبکه اجتماعی خود قرار می‌دهید و در ازای فروش محصول از لینک شما بخشی از مبلغ را دریافت می‌کنید. در واقع شما محصول آن­ها را میفروشید و پورسانت دریافت می­کنید بدون اینکه نیازی به انبارگردانی، ارسال کالا و ... داشته باشید. هیجان انگیز نیست؟

تولید محتوای متنی

اگر قلم خوبی دارید و با اصول نوشتن آشنا هستید چرا از همین مهارت خود پول درنمی­آورید؟! بله کارشناس تولید محتوا یعنی کسی که در مورد موضوعات مختلف به قلم روان مقاله­­های ساده می­نویسد و بابت آن پول می­گیرد (مثل همین کاری که الان من دارم انجام می­دهم)

 مدیریت شبکه­ های اجتماعی

امروزه به واسطه­ پررنگ شدن شبکه­های اجتماعی در زندگی روزمره‌مان، دریایی از مشاغل مجازی و راه­های پول درآوردن از همین شبکه­ها به راه افتاده است. مثل ادمینی اینستاگرام. یعنی شما مدیریت یک پیج پر ترافیک که احتمالاً صاحب پیج وقت و یا مهارت کافی برای رسیدگی به آن را ندارد به عهده می­گیرید. از پست و استوری گذاشتن، پاسخ به کامنت­ها و دایرکت­ها تا تبلیغات و تولید محتوا (بسته به قراردادی که بین شما و کارفرما امضا شده) انجام می­دهید و بابت آن حقوق دریافت می­کنید.

آموزش آنلاین

در چه زمینه­ای مهارت و تخصص دارید؟ هنر تجسمی بلدید؟ یا زبان انگلیسی تان خوب است؟ آشپزی یا کیک پزی؟ هیچ فرقی نمی­کند هر مهارتی که دارید به راحتی می­توانید با آموزش آنلاین آن به درآمد برسید. وبینار برگزار کنید یا دوره­های آموزش آنلاین تشکیل دهید و آن­ها را به علاقمندانش بفروشید.

طراحی سایت

هر چه می­گذرد و افراد بیشتری تمایل پیدا می‌کنند که کسب و کارشان را آنلاین کنند نیاز به سایت و طراح سایت بیشتر می­شود. پس اگر در کد نویسی مهارت و یا علاقه دارید می­توانید با گذراندن یکسری دوره­های طراحی سایت (حتی به لطف وردپرس بدون کدنویسی) از این راه به درآمدهای خیلی خوبی برسید.

شما می‌توانید با یادگیری راه‌اندازی سایت، برای بقیه سایت بسازید و از این راه درآمد خوبی داشته باشید.

کارشناس سئو

کارشناس سئو همان کسی است که با اجرای فاکتورهای مختلف وب سایت شما را برای نمایش در نتایج موتور جستجو بهینه می­کند. این کار به صورت کاملا دورکاری و بدون سرمایه البته با تخصص انجام می­شود و درآمد خیلی خوبی دارد.

تایپ و ویراستاری

سایت­های زیادی هستند که شما می­توانید به عنوان تایپیست به صورت دورکار با آن­ها همکاری کنید و به درآمد برسید. این سایت­ها یک عکس، دست نویس یا فایل صوتی به شما می­دهند و شما آن را به فایل ورد یا پی دی اف تبدیل می­کنید. در این کار شما باید سرعت تایپ بالایی داشته باشید و به لحاظ املایی و دستوری هم غلط ننویسید همین! شما بابت هر صفحه که تایپ کنید درآمد مشخص شده را می­گیرید. ویراستاری البته کار کمی تخصصی­تری نسبت به تایپ است اما به معنی نشدنی بودن و سخت بودن آن نیست.

طراح گرافیک

طراحی صفحات سایت، لوگو، بنرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک و ... این­ها همه کار یک گرافیست است. اگر کار با نرم افزارهای گرافیکی را بلد هستید و به هنر و طراحی هم علاقه دارید پس طراح گرافیک برای شما بهترین گزینه است تا به درآمدهای خیلی خوب از این راه برسید.

 

طراح اپ موبایل

ما در دوره­ای زندگی می­کنیم که هر کسی از بچه­ی چند ساله تا افراد مسن (خودتان سن را مشخص کنید) یک گوشی هوشمند در دست دارد و از صبح تا شب همه جا همراه اوست. خیلی از کارهای روزمره را با اپلیکیشن­های موبایل انجام می­دهد. پس ساخت این اپ­های موبایل بازار داغ و رو به رشدی دارد فقط باید ایده­های ناب و کاربردی داشته باشید. مثلاً اپ­های مسیریاب را ببینید که چقدر برای بعضی­هایمان کاربردی و الزامی شدند! نیاز سنجی کنید تا به ایده­های ناب و پولساز برسید.

صداپیشگی

اگر صدای خوب، رسا و دلنشینی دارید و می­توانید اصوات مختلفی تولید کنید شما می­توانید به عنوان یک صداپیشه شروع به کار کنید. در ابتدای امر نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارید و می­توانید با یک میکروفون ساده و گوشی موبایلتان کار کنید. سایت­های مختلفی هستند که برای تولید پادکست، انیمیشن، دوبله فیلم­های خارجی، تبلیغات و ... به افرادی چون شما نیاز دارند.

 

پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیشتر و جزییات مشاغل، مقاله «بهترین شغل های اینترنتی در ایران» را بخوانید.

سخن آخر اینکه در ابتدای مقاله گفتیم که مشاغل اینترنتی یا سرمایه نمی­خواهند یا با سرمایه­ی خیلی کم قابل انجام هستند. در واقع مهمترین سرمایه­ در این کار مهارت­ شماست. در هر حوزه­ای که علاقه دارید و وارد می­شوید سعی کنید مهارت و تخصص خود را افزایش دهید و کاملا خودتان را به روز نگه دارید. حتما در شبکه­های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و خود را با نمونه کارهایتان معرفی کنید مطمئن باشید به درآمدهای خوبی خواهید رسید.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب