جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خراسان شمالی در "وضعیت قرمز" کرونا؛ آمار بستری‌ها افزایشی شد

خراسان شمالی در "وضعیت قرمز" کرونا؛ آمار بستری‌ها افزایشی شد

خراسان شمالی در "وضعیت قرمز" کرونا؛ آمار بستری‌ها افزایشی شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه به وضعیت قرمز سرایت کرونا رسیده‌ایم.
دکتر سید احمد هاشمی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اترک، اظهار داشت: علی‌رغم توصیه‌ها، مردم در فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری لازم را ندارند و این موضوع باعث افزایشی شدن آمار کرونا در استان شد.
وی افزود: در روز گذشته قریب به 60 مورد جدید در استان مثبت اعلام شد و آمار از 1000 نفر فراتر رفت و این یک زنگ خطر است.
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، تا کنون شهرستان فاروج به وضعیت قرمز رسیده و سایر شهرهای استان هم در وضعیت نارنجی هستند. البته از نظر ما تمام استان در وضعیت قرمز است.
هاشمی ادامه داد: موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا دارای علائم خفیف‌تری هستند اما ابتلای این ویروس در افراد مسن باعث افزایش شمار بستری شدگان شده است.
وی افزود: متاسفانه آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان که در حال کاهش بود، این روزها دوباره افزایشی شده و هم‌اکنون این آمار به 140 نفر رسیده است. البته روند مرگ و میرها با همان میانگین صعودی کند سابق بوده ولی افزایشی است.
هاشمی از مردم و صنوف خواست با رعایت توصیه‌های بهداشتی در کاهش روند ابتلا سهیم باشند و گفت: شیوع کرونا در استان‌های گرمسیری مثل سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان، نشان دهنده بی‌تاثیر بودن گرما در کاهش این بیماری است و فقط با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد قطع زنجیره کرونا می‌شویم.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب