جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  درگاه ملی مجوزها تسهیل گر عرصه تولید خواهد بود

مدیر کل اقتصادی گلستان:

 درگاه ملی مجوزها تسهیل گر عرصه تولید خواهد بود

مدیر کل اموراقتصادی و دارایی در گفتگو با واحد مرکزی خبر گلستان از متقاضیان کسب و کار خواست بدون حضور فیزیکی مجوز خود را درخواست دهند.

روح اله صلبی گفت: با عنایت به اینکه امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یکی از موضوعاتی که در عرصه تولید کار متقاضیان کسب و کار را تسهیل خواهد کرد درگاه ملی مجوزها است.

صلبی گفت: از جمله وظایفی که در درگاه ملی مجوزها به آن اشاره شده عدم حضور ارباب رجوع به عنوان درخواست کننده است یعنی تمامی فرآیند در درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و از شاخصه های درگاه این است که چنانچه اگر افراد در درگاه ملی مجوزها خودشان را ضی حق میدانند و آن شرایط و الزاماتی که در درگاه ملی مجوزها ثبت و درج شده را مطالعه کرده اند و اقدام به نوع درخواست آنها بر مبنای هر یکی از آن موضوعاتی که در درگاه می باشد اقداماتی صورت گیرد و ثبت درخواست را بزنند و فرآیند شروع شود اگر چنانچه دستگاه اجرایی در این راه کوتاهی کند آن زمان درگاه ملی مجوزها نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد کرد البته اگر مجوز آن صادر نشود و به دلایل واهی مجوز آن رد شده و خود متقاضی در درگاه ملی مجوزها ثبت شکایت را زده باشد.

وی ادامه داد: از سال 1403 دریافت شناسه یکتا برای تمامی افرادی که دارای پروانه های کسب وکار هستند الزامیست. خدماتی که دولت به این افراد می دهد اعم از تسهیلات یا پرداخت زمین های بخش دولت یا هر نوع خدماتی که می دهد دریافت شناسای یکتا برای این بزرگواران الزامی است که در این راستا ما 74404  پروانه کسب قدیمی در استان گلستان داریم که من تقاضا دارم که وارد سامانه درگاه ملی مجوزها شده و با تنها سه دقیقه زمان این مجوزها و پروانهای کسب قدیمی خود را تبدیل به شناسه یکتا نمایند.

 مدیر کل اقتصادی گلستان اظهار داشت: در راستای شعار سال وزارت اقتصاد در قالب اصلاح سیاست های اصل 44 در شورای عالی سیاست گذاری یه سری پیشنهاداتی داده که انشاالله اگر آن پیشنهادات مصوب و اصلاح شود از جمله اینکه شرکت هایی که به نوعی دولت در آنها سرمایه یا سهام دارد باید به میزان درصدی که مشارکت دولت را دارد باید از اصل 44  خارج شده و به شرکت های خصوصی وارد شوند.

صلبی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی می توان به آن اشاره کرد شرکت های تعاونی هستند که وزارت اقتصاد در قالب تسهیلات تبصره 16 یا تبصره 18  به این شرکت ها پرداخت می کند و می بایست 25 درصد از ظرفیت تسهیلاتی که در این حوزه ها وجود دارد را به همین شرکت های تعاونی که عمدتا مردم عزیز استان گلستان هستند پرداخت کنیم.

صلبی گفت: در درگاه ملی مجوزها دو نوع مجوز وجود دارد، ابتدا مجوز ثبت محور است یعنی به محض اینکه درخواست متقاضی ثبت می گردد حداکثر ظرف سه روز برای آنها مجوز صادر می شود که به عنوان مثال صدور مجوز مشاغل خانگی است که طی این زمان تعیین شده مجوز کسب و کار برای آنها صادر می شود.

اما در تایید محور به فراخور آن نوع خدماتی که قرار است متقاضی داشته باشد و درخواست مجوز خودش رو انجام دهد به فراخور اون متفاوت است.

 وی در پایان گفت: تمامی مجوزهایی که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می دهد تنها از طریق درگاه ملی مجوزها باید صورت گیرد.

 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب