جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > از کشف کالای احتکار شده تا دستگیری کلاهبردار و اوباش

کوتاه از اخبار پلیسی فارس

از کشف کالای احتکار شده تا دستگیری کلاهبردار و اوباش

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف مقادیر قابل ملاحظه‌ای روغن و برنج احتکار شده در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم در تشریح این خبر بيان كرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار يک محموله روغن و برنج در انباری در يکی از محله‌‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 420 حلب روغن مایع و 2 هزار و  350 كيلوگرم برنج ایرانی و خارجي احتكار را کشف كنند.

سرهنگ خرم با بيان اينكه کارشناسان ارزش محموله مكشوفه را 11 ميليارد ريال برآورد کردند، گفت: پرونده به همراه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضایي شد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که یک میلیارد ریال از شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت وام قرض الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیات شوم این مجرم، برای دریافت وام قرض الحسنه مبلغ یک میلیارد ریال را به حساب وی طی چندین مرحله واریز و پس از آن فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو تماس‌های من نبود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد مذکور با فریب قربانی به بهانه دریافت وام بدون سپرده گذاری و در کمترین زمان ممکن، از قربانی خود پیش پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت‌های اجاره‌ای به گردش درآورده تا رد پای خود را مخفی نگه دارد.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد که در مواجهه با پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک‌های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمین به مقاصد کلاهبردارانه و پولشویی را مسدود کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمي) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

دستگیری اراذل و اوباش تحت تعقیب در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش تحت تعقیب پلیس در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "فرشيد زينلي" گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع نزاع و درگیری و ایجاد ناامنی، رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان در سطح شهرستان مرودشت از سوی فردی اوباش، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: در این راستا اکیپی از مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی فرد اراذل و اوباش معروف به پیام در حالی که سلاح سرد در دست داشته را شناسایی و وی را در یکی از محلات شهرستان مرودشت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم سابقه‌دار (نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت)  در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: پليس با قاطعيت و جديت و با پشتوانه و همكاري مردم، با اراذل و اوباش و هنجارشكنان برخورد مي‌كند. 

كشف 45 کیلو تریاک توسط کارکنان پلیس‌راه

رئیس پلیس‌راه شمال استان از کشف 45 کیلوگرم تریاک در بازرسي از سواری پژو در محور مواصلاتی "دشت ارژن" شیراز خبر داد.

سرهنگ "عبدالهاشم دهقانی" افزود: مأموران پليس‌راه حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری متخلف، به يك سواری پژو 405 که دارای تخلفات حادثه ساز بود برخورد و آن را توقیف و اعمال قانون کردند.

دهقانی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو 45 کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در اين خصوص راننده قاچاقچي دستگير و تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب