جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > “ماه منیرشیراز" برترین‌هایش را شناخت

“ماه منیرشیراز" برترین‌هایش را شناخت

حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام میزبان نخستین جشنواره عکس آیینی با موضوع «ماه منیر شیراز» بود و این مراسم با حضور عکاسان استانی، جمعی از مسئولان و علاقه مندان به هنر برگزار شد.

تولیت حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به عکاسان و هنرمندان حاضر در جشنواره، وقوع این رویداد هنری در حرم مطهر را نشانه ی اهمیت «تصویرگری» در نقشه ی فرهنگی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام دانست.

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری با اشاره به جایگاه هنر در فرهنگ اسلامی بیان داشت: قرآن کریم همه را توصیه به رنگ پذیری خدایی می کند و برخورداری از نقش و نگار را گرامی می دارد علی الخصوص که باید ترکیب رنگ تمام اعمال ما به رنگ خدا باشد.

وی افزود: رنگ پذیری الهی باعث ماندگاری اثر تا زمانی است که ذات باری تعالی باقی است و این به یعنی ابدی شدن آثاری است که رنگ و بوی خدا را می گیرد.

طاهری گفت: اینکه جمعی از هنرمندان تصمیم گرفته اند تا در این جشنواره هنر خود را به یکی از فرزندان اهل بیت علیهم السلام تقدیم دارند ، ریشه در ماندگاری ابدی خاندان پیامبر مکرم اسلام دارد و از همین روی آثار این هنرمندان نیز تا همیشه ماندگار خواهد ماند و بر جریده عالم ثبت خواهد شد.

نخستین جشنواره عکاسی ماه منیر شیراز در سه محور و با حضور عکاسان حرفه‌ای استان فارس برگزار شد و از میان ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۳۵ عکس از سوی هیئت داوران به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند و ۳ اثر حائز رتبه‌های برتر جشنواره شدند.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب