جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) نگاهی به 10 غول فراموش شده خودروسازی جهان

(عکس) نگاهی به 10 غول فراموش شده خودروسازی جهان

برندهای خودرویی که اکنون فراموش شده اند، ممکن است در زمان خود نوآوری های مهمی را ارائه داده باشند یا شاید با مشکلات مالی، مدیریتی یا بازاریابی مواجه بودند که می تواند درس های ارزشمندی داشته باشند.

داستان ظهور، اوج گیری و افول برندهای مختلف خودروسازی از وقایعی جالب و اثرگذار است؛ چرا که به ما درکی عمیق تر از تاریخ صنعت خودرو، فرهنگ ماشین سازی و تکنولوژی ارائه می دهد. این برندهای خودرو شاید دیگر وجود نداشته باشند، اما اغلب اوقات اثرات آنها هنوز هم در صنعت خودروسازی جهان قابل مشاهده است.

شانس، مشکلات مالی و تصمیم گیری نادرست و ... آنها را گرفتار کرد و منجر به افول شان شد.

در ادامه به ۱۰ غول فراموش شده خودروسازی جهان که در طی زمان از بین رفته اند، نگاه می کنیم.

شرکت Spada Vetture Sport یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. دلایل ناشناخته بودن آن توسط اکثریت این است که در طول عمر کوتاه خود مدل های کمی، هرچند قدرتمند تولید کرده است. SVS بیشتر به خاطر تولید Codatronca، یک ابرخودروی قدرتمند مبتنی بر C6 و با یک موتور ۷ لیتری LS7 V8 شناخته می شود. نسخه های دیگری از Codatronca نیز مانند Monza و TS تولید شد اما این برند نیز به لیست فراموش شده ها پیوست.

شرکت Studebreaker یک خودروساز آمریکایی بود که از دهه ۱۸۵۰ تا ۱۹۶۰ وسایل نقلیه تولید می کرد. در ابتدا این شرکت شهرت خوبی به دست آورد. به خاطر خط تولید، نوآوری ها و طرح های متنوع خود شناخته شده است. Studebreaker به یک نام بزرگ تبدیل شد تا اینکه رقابت با مداخله 3 شرکت بزرگ (GM، فورد، کرایسلر) شدید شد. شرکت شروع به از دست دادن پول و تقاضا کرد، و ادغام ناموفق با Packard (یکی دیگر از شرکت های فراموش شده) آخرین میخ را بر تابوت این برند زد. برخی از خودروهای Studebreaker عبارتند از: Champion، Avanti

شرکت DMC توسط John Zachary DeLorean در سال ۱۹۷۵ که یکی از مدیران سابق جنرال موتورز بود، تاسیس شد. جان آرزو داشت یک خودروی آینده نگر بسازد و در سال ۱۹۸۱، Delorean DMC-12 دقیقاً همین بود. اگرچه DMC-12 به دلیل بدنه فولادی ضد زنگ، طراحی آینده‌نگر، طراحی شیک مورد توجه قرار گرفت اما مشکلات کیفیت و عملکرد پایین این خودرو به شرکت کمکی نکرد و پس از ۹۰۰۰ مدل تولیدی، DMC در سال ۱۹۸۲ ورشکست شد.

شرکت Saab یک برند خودروسازی سوئدی شناخته شده بود و در طول عمر خود خودروهای قابل توجه زیادی تولید کرد. در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و در ابتدا بر هوانوردی تمرکز داشت. در دهه ۱۹۴۰، ساب فعالیت های خود را در صنعت خودرو سازی گسترش داد و اولین خودروی خود را در سال ۱۹۴۷ تولید کرد. با این حال، به زودی زمانی فرا رسید که ساب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد و بعداً توسط جنرال موتورز خریداری شد. ساب بعداً توسط NEVS خریداری شد که قصد داشت خودروهای الکتریکی را با نام ساب تولید کند، اما تا به امروز ساب خاموش و فراموش شده است.

شرکت Mercury یک بخش منقرض شده از فورد است. این برند توسط ادسل فورد در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک برند با قیمت متوسط بین مدل های مقرون به صرفه فورد و خودروهای گران قیمت لینکلن برای رقابت با بیوک و اولدزموبیل ایجاد شد. Mercury در طول سالها ثابت کرد که یک برند موفق و محبوب است. در طول چند سال اخیر، عدم سرمایه گذاری، کمبود کراس اوورها و شاسی بلندها (که ترجیحات مدرن هستند و مرکوری اکثراً خودروهای سدان را ارائه می دهد)، و همپوشانی مدل های فورد، سبب از بین رفتن مرکوری شد. برخی از خودروهای تولید شده توسط Mercury عبارتند از Cougar، Bobcat، Marquis، Mystique.

منبع: پارسینه

منبع: faradeed-179559

برچسب ها