جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بررسی قسمت اول سریال «مردگان متحرک؛ آنان که زندگی می‌کنند»؛ راز‌های یک شهر مخفی

بررسی قسمت اول سریال «مردگان متحرک؛ آنان که زندگی می‌کنند»؛ راز‌های یک شهر مخفی

این سریال که در شش قسمت تهیه شده، ادامۀ سرگذشت ریک گرایمز را دنبال می‌کند که در سریال اصلی، ظاهرا بعد از انجام یک فداکاری بزرگ و منفجر کردن یک پل برای جلوگیری از پیشروی زامبی‌ها کشته شده بود.

اسپین‌ آف جدید سریال مردگان متحرک با عنوان The Walking Dead: The Ones Who Live در قسمت اول به اندازۀ کافی سوال و معما ایجاد می‌کند که مخاطب را مشتاقانه منتظر تماشای قسمت بعدی نگه دارد.

این سریال که در شش قسمت تهیه شده، ادامۀ سرگذشت ریک گرایمز را دنبال می‌کند که در سریال اصلی، ظاهرا بعد از انجام یک فداکاری بزرگ و منفجر کردن یک پل برای جلوگیری از پیشروی زامبی‌ها کشته شده بود.

این شهر با جمعیت چند ده هزار نفری‌اش توانسته خود را در این دنیای پسا آخرالزمانی کاملا امن و مخفی نگه دارد. ارتشی که از این شهر حفاظت می‌کند، آدم‌هایی را که در مناطق مختلف سرگردان هستند، نجات می‌دهند و آن‌ها را به عنوان خدمتگزار به شهر می‌آورند؛ هر خدمتگزار، بعد از چند سال می‌تواند عنوان شهروندی را کسب کند و برای یک زندگی نسبتا راحت و عادی وارد شهر شود.

این آن چیزی است که ما در قسمت اول «مردگان متحرک؛ آن‌هایی که زنده‌اند» می‌بینیم. این سریال تازه از لحاظ داستان و فضاسازی شاید یکی از جذاب‌ترین اسپین‌ آف‌ های مردگان متحرک باشد؛ از این جهت که نه فقط دنیای پر از زامبی، نبرد‌ها و هیجان‌های سریال اصلی را با خود دارد، بلکه رمز و راز‌های تازه‌ای (مثل ماجرای شهر مخفی) را نیز به آن افزوده است که یک دنیای پیچیده و رازآلود را به وجود آورده‌اند.

ریتم تند سریال و وجود صحنه‌های اکشن فراوان در آن می‌تواند برای کسانی که مردگان متحرک را به خاطر صحنه‌های پر از خون و خشونتِ مبارزه با زامبی‌ها دوست داشتند کاملا رضایت‌بخش باشد.

اگرچه در مجموع هنوز خیلی زود است که دربارۀ کلیت این سریال نظری داشته باشیم، اما دست‌کم می‌توان گفت که قسمت اول به اندازۀ کافی رمز و راز و هیجان و سوال برای ما ایجاد کرده که مشتاق تماشای قسمت بعدی باشیم.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-178764

برچسب ها
نسخه اصل مطلب