جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > آغاز طرح آبرسانی به جنوب فارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت آبفا فارس خبر داد:

آغاز طرح آبرسانی به جنوب فارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت آبفای فارس با اشاره به آغاز طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای جنوب این استان، یادآور شد که این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است.

علی‌جان صادق‌پور در حاشیه آغاز طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس به جنوب استان فارس، گفت: تداوم خشکسالی ها، نبود منابع آب محلی مطلوب و دور از دسترس بودن منابع آب پایدار در شهرهای جنوبی استان به ویژه شهرهای بیرم و عمادشهر در لارستان و بخشی از شهرستان لامرد باعث شد تا در کنار پروژه‌های آبرسانی کوتاه مدت، برنامه‌های درازمدتی را با استفاده از همه ظرفیت‌ها منجمله بخش خصوصی، دنبال شود.

او  اضافه کرد: طی سالیان اخیر پروژه‌های قابل توجهی در حوزه تأمین آب شهر بیرم اجرا شده، اخیرا نیز طرح کوتاه مدت عملیات حفر، تجهیز و بهره برداری از یک حلقه چاه و کف شکنی یک حلقه چاه دیگر به منظور تقویت آبرسانی به این شهر انجام شده است.

صادق‌پور با اشاره به بررسی‌های کارشناسی طی سال‌های گذشته تاکنون از سوی وزارت نیرو با هدف تامین آب شرب بخش‌هایی از جنوب و شرق فارس، گفت: پروژه تأمین آب شرب از دریا یک راهکار بلندمدت برای تأمین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای این استان و کشور است.

او ادامه داد: عملیات اجرای زون سوم این طرح بزرگ ملی، به طول ۱۰۶ هزار متر در اولویت اجرا قرار دارد و هدف از آن بهره‌وری میان مدت برای انتقال آب از سد سلمان فارسی به مناطقی از شهرستان لار شامل بیرم، عمادشهر و فداغ و مناطق علامرودشت، چاهورز و خیرگو در شهرستان لامرد است.

این مقام مسئول، یادآور شد: در قالب طرح درازمدت و برای تحقق عملکرد اصلی آن یعنی انتقال آب از دریا به مناطق مختلف استان به ویژه مناطقی که دارای محدودیت های شدید تامین آب است و روستاهایی که در مسیر این خط آبرسانی قرار دارد، طرحی توسط شرکت فراآبرسان سرزمین، به عنوان سرمایه‌گذار، آغاز شده است.

صادق‌پور گفت: پیش بینی می شود این طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده و به مرحله ی بهره برداری برسد که اقدامی بزرگ در مشارکت بخش خصوصی با دولت و به منظور تامین رفاه مردم  و به نوعی عمل به مسئولیت اجتماعی سرمایه گذار است.

مدیرعامل آبفا فارس با اشاره به سایر طرح های آبرسانی بلند مدت در جنوب این استان گفت: تأمین آب شرب مردم بخش بیرم از طریق آب شیرین کن با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز به عنوان طرح بلند مدت دیگری در دست اقدام است و گزینه دیگر ارتقاء سامانه موجود خط انتقال آب لارستان از سد سلمان فارسی خواهد بود که در دست پیگیری قرار داد.

صادق‌پور همچنین ترمیم بخشی از خط انتقال آبرسانی لارستان و ارتقاء تصفیه خانه آب حضرت ابیطالب(ع) را از دیگر طرح‌های در دستور کار برای تامین آب شهروندان مناطق یاد شده، دانست.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب