جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سرو غذا در اماکن عمومی ممنوع است/ برخورد با روزه‌خوران در ملاء عام

سرو غذا در اماکن عمومی ممنوع است/ برخورد با روزه‌خوران در ملاء عام

سرو غذا در اماکن عمومی ممنوع است/ برخورد با روزه‌خوران در ملاء عام
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ماه رمضان، سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی ممنوع است.


سردارمجید شجاع، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان به عموم مردم خراسان جنوبی، بر رعایت حفظ حرمت این ماه تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی اظهار کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت ماه رمضان، از سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و جلوی واحدهای صنفی خودداری خواهد شد.
وی بیان کرد: متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی مجاز به فعالیت برابر پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا هستند و در همین راستا به منظور حفظ حرمت ماه رمضان و روزه‌داران، باید همچون گذشته از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری خصوصاً در ملاء عام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی که برابر پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مجاز به فعالیت هستند، خودداری کنند.
شجاع افزود: از هم‌استانی‌ها، به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی انتظار داریم که با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: در صورت صدور مجوز فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر کسب و کارهای پر ریسک(پر خطر) برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافرین و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اخذ مجوز از مراجع ذیربط و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد:  در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا  با بازگشایی مراکز پذیرایی (رستوران، قهوه خانه و سفره خانه و ...)، فعالیت اماکن یاد شده از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.
شجاع  ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در تمامی واحدهای صنفی و اماکن عمومی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه جرائم و تخلف، مراتب را از طریق پلیس 110 و یا نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی به مأموران انتظامی اطلاع تا اقدام لازم صورت گیرد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب